تاریخ انتشار۱ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۱۶
کد مطلب : 263353
//دو خبر از سوریه//

12 زخمی در حمله خمپاره‌ای النصره به دمشق/ وحشت صهیونیست ها از سقوط جنگنده متجاوز در آسمان سوریه

حملات خمپاره ای تروریست های وابسته به گروه جبهه النصره به منطقه مساکن برزه در دمشق ، 12 زخمی برجای گذاشت.
12 زخمی در حمله خمپاره‌ای النصره به دمشق/ وحشت صهیونیست ها از سقوط جنگنده متجاوز در آسمان سوریه
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، منابع خبری روز سه شنبه اعلام کردند: یگان هایی از ارتش سوریه، حمله تروریست های جبهه النصره به شرکت برق ومنطقه المعامل در شمال منطقه جوبر در بخش های شرقی دمشق را ناکام گذاشتند.
 
براساس این گزارش،نیروهای ارتش سوریه، تلاش های عناصر تروریست وابسته به جبهه النصره به سمت منطقه المغازل در شمال جوبر را ناکام گذاشتند و توانستند که گروه های نفوذی را محاصره کنند ومنطقه الخرق را پاکسازی کردند.
 
همچنین گروه های مسلح از منطقه السویقه، اطراف باب مصلی در شهردمشق را هدف حملات خمپاره ای قرار دادند که هنوز گزارشی درباره تلفات احتمالی این حمله دردست نیست.
 
وحشت صهیونیست ها از سقوط جنگنده متجاوز در آسمان سوریه
 
تسوی حیموفتش فرمانده نیروی هوایی رژیم صهیونیستی با ابراز نگرانی گفت موشکی که صبح جمعه گذشته از سوریه به سمت هواپیماهای این رژیم شلیک شد از نوع SA5 و دارای کلاهکی به وزن 200 کیلوگرم بوده است.
  
به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری الیوم السابع فرمانده نیروی هوایی رژیم صهیونیستی مدعی شدکه برد این موشک تا منطقه غور اردن (منطقه ای در اردن که به مناطق مختلفی از جمله مناطق شمالی و مرکزی تقسیم شده) نیز می رسد.
 
رسانه های جمعی رژیم صهیونیستی اعلام کردند که این موشک از پایگاه هوایی سوریه در نزدیکی حمص که در 400 کیلومتری سرزمین های اشغالی واقع شده شلیک شده است.
 
انتشار خبر سقوط جنگنده اسرائیلی به‌دست پدافند هوایی سوریه در رسانه‌های اسرائیلی در حالی است که ارتش سوریه پیشتر با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد یک فروند جنگنده رژیم صهیونیستی را ساقط کرده است.
 
از سوی دیگر پایگاه خبری آی 24 رژیم صهیونیستی به نقل از منابع سوری اعلام کرد که جنگنده های رژیم صهیونیستی در ساعات اولیه صبح روز گذشته (دوشنبه) خاک سوریه را بمباران کردند. در این عملیات مواضع دفاع هوایی سوریه در کوه های قلمون هدف قرار گرفت.
 
این منابع گفتند که جنگنده های رژیم صهیونیستی مواضع دفاع هوایی سوریه را در نزدیکی مرزهای لبنان با سوریه و همچنین اهداف وابسته به حزب الله را هدف قرار دادند.
 
با این حال این منابع نگفتند هدف قرار دادن مواضع حزب الله در لبنان مانند عملیاتی بوده که پیشتر تل آویو کاروان سلاح به سمت خاک لبنان را هدف قرار داده بود .
 
بعد از آن که پدافند هوایی سوریه به سمت جنگنده های متجاوز رژیم صهیونیستی که به حریم هوایی این کشور تجاوز کرده بودند شلیک کرد و یک جنگنده سرنگون و سه جنگنده دیگر مجبور به فرار شدند، مقامات این رژیم اظهارات تندی علیه سوریه بیان کردند به طوری که اویگدور لیبرمن وزیر جنگ رژیم صهیونیستی تهدید کرد: اسرائیل پدافند هوایی سوریه را نابود می کند.
 
ارتش سوریه همچنین یک فروند جنگنده دیگر اسرائیلی را در اراضی اشغالی هدف قرار داد اما سقوط نکرده است.
 
ارتش سوریه اعلام کرد چهار فروند جنگنده رژیم صهیونیستی به یک پایگاه نظامی در تدمر حمله کردند که یک فروند از آنها ساقط شد.
https://taghribnews.com/vdcjite8tuqemtz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی