تاریخ انتشار۵ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۲۰
کد مطلب : 263650

از هشدار نسبت به انحراف در جوامع اسلامی تا حمله تروریستی در لندن در سخنان خطیبان جمعه لبنان

گسترش فساد و انحراف در جوامع اسلامی، انفجار تروریستی دمشق، حمله تروریستی لندن و مسائل داخلی لبنان از جمله موضوعات مطرح شده در خطبه های این هفته نماز جمعه لبنان بود.
از هشدار نسبت به انحراف در جوامع اسلامی تا حمله تروریستی در لندن در سخنان خطیبان جمعه لبنان
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، شیخ ماهر حمود رییس اتحادیه جهانی علمای مقاومت در خطبه های نماز جمعه این هفته مسجد قدس صیدای لبنان با اشاره به گسترش فساد و انحراف در جوامع اسلامی گفت: امت اسلامی در فساد و انحراف از دین غرق شده است که نمونه هایی از آن را می توان در تکفیری های تروریست و مزدوران توطئه های آمریکایی علیه اسلام مشاهده کرد.
 
این عامل اهل تسنن انفجار تروریستی در دمشق را به شدت محکوم کرد و اظهار داشت: تروریست ها بدانند که نظام با این جنایت ها سرنگون نمی شود چرا که شش سال است در برابر جنگی تمام عیار ایستاده است. آنان با این مسائل به قدرت نمی رسند و حتی اگر برسند نیز با استقبال مردم مواجه نخواهند شد.
 
وی حمله تروریستی در لندن را محکوم کرد و ادامه داد: تروریست ها از سوی آمریکا بازیچه قرار گرفته و به اجرای توطئه های این کشور می پردازند و به خوبی از این مساله آگاه هستند.
 
سید علی فضل الله امام جمعه بیروت در خطبه های نماز جمعه این هفته که در مسجد امامین حسنین(ع) منطقه حاره حریک برگزار شد، از ادامه نابسامانی سیاسی در لبنان ابراز نگرانی کرد و گفت: بودجه تصویب نشده، افزایش حقوق کارگران و کارمندان به نتیجه نرسیده، وعدم برخورد قاطع با مفسدان و هدر دهندگان اموال عمومی تحقق نیافته و گفت وگوها برای تصویب قانون جدید انتخابات بی فایده بوده است.
 
امام جمعه بیروت نسبت به تهدیدهای رژیم صهیونیستی هشدار داد و تصریح کرد: در این شرایط شاهد دخالت و تهدیدهای صهیونیستی علیه لبنان هستیم. این تهدیدها از دولت و مقاومت لبنان فراتر رفته و بحران آفرینی درباره چاه های نفت هم مرز با فلسطین به بهانه اینکه از آن سرزمین های اشغالی است، ادامه دارد.
 
فضل الله در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه، حمله تروریستی در لندن که به کشته شدن 4 تن و زخمی شدن ده ها تن از شهروندان انجامید را محکوم کرد و ادامه داد: این جنایت را محکوم کرده و آن را توهین به ارزش های انسانی و  دینی می دانیم.
 
شیخ صهیب حبلی عضو تجمع علمای مسلمان لبنان در خطبه های نماز جمعه این هفته که در مسجد حضرت ابراهیم(س) صیدا برگزار شد، گروه های ملی و اسلامی فلسطین را به همکاری جدی و هماهنگی با دستگاه های امنیتی لبنان جهت جلوگیری از بروز ناامنی در اردوگاه های فلسطینیان در لبنان فراخواند.
 
وی گفت: فلسطینیان ساکن این اردوگاه ها تحت سیطره تروریست ها و فتنه گران قرار دارند و هر روز شاهد وقوع درگیری مسلحانه در این اردوگاه ها هستیم.
 
شیخ عفیف نابلسی امام جمعه صیدای لبنان در خطبه های نماز جمعه این هفته که در مجتمع حضرت زهرا(س) برگزار شد، درباره کشمکش ها نسبت به تصویب افزایش حقوق کارگران و کارمندان در این کشور گفت: نزاع درباره این قانون، نزاع میان فقرا و ثروتمندان و درگیری طبقاتی به شمار می آید. این درگیری میان گروه غرق در ثروث با گروهی است که کار و زحمت شبانه روزی می کنند تا لقمه نانی بدست آورند اما با افزایش مالیات مواجه می شوند.
 
این عالم لبنانی تصریح کرد: تأکید گروه های سیاسی پارلمان مبنی بر عدم افزایش مالیات بانک ها و شرکت های بزرگ نشان دهنده ائتلاف اکثر قدرت های سیاسی با قدرت های اقتصادی است.
https://taghribnews.com/vdcjite8yuqemmz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی