تاریخ انتشار۲۱ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۱۹
کد مطلب : 283450

​دیده بان حقوق بشر بمباران یمن را جنایت جنگی خواند

دیده بان حقوق بشر از اقدامات نظامی عربستان سعودی و متحدانش در یمن به شدت انتقاد کرد و این اقدامات را جنایت جنگی خواند.
​دیده بان حقوق بشر بمباران یمن را جنایت جنگی خواند
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، دیده بان حقوق بشر روز سه‌شنبه ائتلاف سعودی را به ارتکاب جنایات جنگی در یمن متهم و اعلام کرد بمباران‌های عربستان در 2 ماه اخیر، 39 غیر نظامی از جمله 26 کودک را به خاک و خون کشیده است.
 
بنا بر اعلام این نهاد، 5 بمباران که 4 خانه و یک فروشگاه را هدف قرار داد، خواه به عمد یا به دلیل بی‌دقتی انجام شده باشند، با گرفتن جان افراد غیرنظامی، قوانین جنگی را نقض کرده اند.
 
«سارا لی ویتسون،» مدیر خاورمیانه دیده بان حقوق بشر در این خصوص در بیانیه‌ای اعلام کرد: حملات هوایی ائتلاف سعودی بدان معناست که سازمان ملل باید نام ائتلاف سعودی را فوراً به فهرست کشورهای ناقض حقوق کودکان در منازعات نظامی اضافه کند.
 
جنگ یمن تاکنون به مرگ بیش از 10 هزار نفر، آوارگی بیش از 3 میلیون نفر و ویرانی بخش بزرگی از زیرساخت‌های این کشور درگیر با فقر منجر شده است.
 
دیده بان حقوق بشر از شورای امنیت سازمان ملل خواسته است در جلسه ماه سپتامبرخود (مهرماه) ، تحقیق و تفحصی بین‌المللی را برای بررسی موارد نقض قانون در این بحران آغاز کند.
 
سازمان ملل روز دوشنبه اعلام کرد مرگ 5144 غیرنظامی یمنی را که بیشترشان بر اثر بمباران‌های ائتلاف سعودی جان باخته‌اند، تأیید کرده است.
https://taghribnews.com/vdcjite8yuqeoxz.fsfu.html
مرجع : العالم
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی