تاریخ انتشار۱۰ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۱۷
کد مطلب : 264055
رئیس شورای عالی سیاسی یمن:

یمن همچنان به دفاع از خود ادامه می دهد

رئیس شورای عالی سیاسی یمن خطاب به سران عرب تاکید کرد که کشورش با وجود جنگ و محاصره می‌تواند به دفاع از خود ادامه دهد.
یمن همچنان به دفاع از خود ادامه می دهد
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا) به نقل از المیادین، "صالح‌ الصماد" رئیس شورای عالی سیاسی یمن در نامه‌ای خطاب به رهبران کشورهای عربی که در نشست سران عرب در اردن حضور یافتند، تاکید کرد که یمن همچنان به دفاع از خود ادامه می‌دهد.
 
در این نامه آمده است: یمن، یکی از هفت کشور بنیانگذار اتحادیه عرب، وارد سومین سال تجاوز ائتلاف نظامی به سرکردگی عربستان علیه خود شده است و عملیات نظامی علیه یمن و محاصره فراگیر، منجر به پدیدآمدن بدترین فاجعه انسانی در جهان طی دو سال متوالی شده است.
 
الصماد گفت: سخن از بازگشت رئیس‌جمهور قانونی یمن که کودتا علیه او صورت گرفته صحیح نیست، زیرا دوره وی از سال 2014 میلادی پایان یافته است.
 
وی با بیان اینکه یمن با وجود جنگ و محاصره می‌تواند به دفاع از خود ادامه بدهد، خواستار توقف جنگ و رفع محاصره از این کشور شد.
 
الصماد همچنین خواهان تشکیل هیئتی برای سفر به یمن و اطلاع یافتن از اوضاع این کشور از نزدیک شد.
 
عربستان سعودی با ائتلاف با برخی کشورهای عربی منطقه، از ششم فروردین 94 حملات گسترده علیه یمن را آغاز تا از این طریق بتواند «عبدربه منصور هادی» رئیس‌جمهوری مستعفی و فراری یمن را به قدرت بازگرداند، که این حملات به‌جز ویرانی یمن و کشتار هزاران انسان بی‌گناه نتیجه‌ای دربر نداشته است.
 
بر اساس آمارهای سازمان ملل، بیش از 7400 نفر در جریان جنگ عربستان علیه یمن کشته و بیش از 40 هزار نفر دیگر نیز زخمی شده‌اند.
 
 
https://taghribnews.com/vdcjixe8iuqemyz.fsfu.html
مرجع : تسنیم
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی