تاریخ انتشار۲۳ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۴۰
کد مطلب : 194657
معاون وزیر خارجه سوریه:

حمایت ایران و حزب الله عامل خوش ‌بینی سوریه به آینده

معاون وزیر خارجه سوریه با بیان اینکه سوریه در 4 سال اخیر دوران سختی را پشت سر گذاشته است، خواهان حمایت بیشتر ایران و حزب الله از این کشور شد.
حمایت ایران و حزب الله عامل خوش ‌بینی سوریه به آینده
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، "فیصل مقداد" معاون وزیرامورخارجه سوریه، در مصاحبه با رویترز گفت: دمشق در دوران تنش‌های چهارساله بحران‌هایی به مراتب بدتر از اوضاع جاری را سپری کرده و مطمئن است که می تواند با کمک متحدانش حملات را دفع کند.

معاون وزیرخارجه سوریه اعلام کرد: در جریان ناآرامی‌های سوریه که از سال 2011 آغاز شده ، حدود 250 هزار نفر کشته و 8 میلیون نفر آواره شده اند.

وی افزود: گروه‌های تروریستی النصره و داعش که از جانب قطر، ترکیه و عربستان حمایت می شوند، پیکره اصلی معارضان سوریه هستند.

وی ادامه داد: اسنادی که به تازگی از رده محرمانه خارج شده‌، نشان می‌دهد پنتاگون از آغاز ناآرامی‌های سوریه  از اینکه نیروهای معارض سوری، از القاعده هستند اطلاع داشته و  تشکیل گروهی مانند داعش را پیش‌بینی کرده است.

فیصل مقداد با بیان اینکه حمایت‌های عربستان، قطر و ترکیه عامل اصلی در پیشروی‌های اخیر معارضان سوریه بوده است، گفت: بخش‌های غربی سوریه، ازجمله دمشق که از اهمیتی کلیدی برای بقای دولت برخوردار است، امن است، البته چه بخواهیم چه نخواهیم، پیشروی‌هایی هم انجام شده اما ارتش در حال باز آرایی است و چیزی که ما را امیدوار می‌کند، افزایش قدرت و روحیه ارتش سوریه  و حمایتهای ایران و سوریه و حزب الله است.

وی ابراز امیدواری کرد، روابط دمشق و آنکارا بعد از شکست اردوغان در انتخابات پارلمانی بهبود پیدا کند.

خبرگزاری رویترز در گزارشی اعلام کرد: این اظهارات فیصل مقداد، با دیدگاه مقامات غربی در تضاد است که معتقدند پیشروی های شورشیان در سرتاسر سوریه فشارهای فزاینده ای را بر بشار اسد رئیس جمهور این کشور وارد کرده است.
https://taghribnews.com/vdcjixevauqehmz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی