تاریخ انتشار۸ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۱۸
کد مطلب : 170257
سید حسن نصرالله در دیدار شمخانی:

اولویت حزب الله مقابله با تهدیدات تروریسم تکفیری و ثبات لبنان است/دیدار شمخانی با رئیس مجلس ونخست وزیر لبنان

علی شمخانی نماینده ولی فقیه و دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران که به لبنان سفر کرده است، با سید حسن نصرالله دبیرکل جنبش حزب الله لبنان دیدار و گفت وگوکرد.
اولویت حزب الله مقابله با تهدیدات تروریسم تکفیری و ثبات لبنان است/دیدار شمخانی با رئیس مجلس ونخست وزیر لبنان
به گزارش تقریب(تنا)، "علی شمخانی" در این دیدار با تجلیل از نقش ارزنده حزب الله در دفاع از امنیت و ثبات در لبنان اظهار داشت: بی شک جامعه لبنان همواره مدیون مجاهدت کم نظیر وقهرمانانه جوانان رشید حزب الله در مبارزه پیشگیرانه با تهدید تروریسم تکفیری خواهد بود.

وی هوشمندی و رویکرد راهبردی حزب الله در مشارکت و مدیریت تهدیدات پیش روی جامعه لبنان را در نفوذ و موفقیت رو به افزایش حزب الله در تحولات این کشور، تعیین کننده دانست.

نماینده ولی فقیه در شورای عالی امنیت ملی، خاطرنشان کرد: اعتماد مردم لبنان به مسئولین و اقدامات حزب الله اصلی ترین سرمایه ای است که ضامن توسعه نقش و کارکرد حزب الله به عنوان وزنه تعادل در محیط سیاسی و امنیتی لبنان است.

سید "حسن نصرالله" دبیرکل جنبش حزب الله نیز در این ملاقات با اشاره به تهدیدات کم سابقه و پیچیده ای که موجودیت و ثبات منطقه را مورد هجوم قرار داده است، اظهارداشت: اولویت حزب الله در حوزه مقابله با تهدیدات ، تروریسم تکفیری و جلوگیری از انتقال بحران و ناامنی به جامعه لبنان وحفظ و تقویت ثبات و وحدت ملی این کشوراست.

وی با قدردانی از حمایت مستمر جمهوری اسلامی ایران از جریان مقاومت و مبارزه با تروریسم افزود: مقابله با تهدیدات فزاینده تروریسم تکفیری نیازمند اقدامات غیرنمایشی و همچنین اجتناب از رفتارهای دوگانه و مشکوک است.

دیدار شمخانی و نخست وزیر لبنان
"علی شمخانی" دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران روز سه‌شنبه با "تمام سلام" نخست وزیر لبنان دیدار و از عزم تهران برای تقدیم هدیه نظامی به ارتش لبنان سخن گفت.

وی طی سخنانی مطبوعاتی در مقر نخست وزیری لبنان گفت: درباره تحولات سیاسی منطقه و تلاش‌های اسرائیل برای سوء استفاده از تحولات منطقه‌ای و همچنین درباره روابط دوجانبه گفت‌‌وگو کردیم.

شمخانی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران تصمیم دارد هدیه‌ای نظامی به ارتش لبنان تقدیم کند، تاکید کرد: زمان اعطای این هدیه طولانی مدت نخواهد بود بلکه در اسرع وقت و طی سفر وزیر دفاع ایران به لبنان به ثمر خواهد نشست.

دیدار شمخانی و رییس مجلس لبنان
"علی شمخانی" نماینده ولی فقیه و دبیرشورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران بعداز دیدار با "نبیه بری" رییس مجلس لبنان با اشاره به اصطلاح ائتلاف ضد داعش آنرا "مضحک و فاقد پایه های حقوقی و اخلاقی "خواند و تاکید کرد: ایران علمدار مبارزه با گروره های تروریستی تکفیری از جمله داعش بوده است و خواهد بود.


شمخانی اظهارداشت: آنچه که گفته می شود، ایران اعلام کرده همکاری علیه داعش ما به ازای موضوع هسته ای است، کذب و ساختگی است و فاقد هرگونه بستر و زمینه واقعی می باشد.

وی خاطرنشان کرد: ایران هیچ نسبتی با داعش نداشته و نخواهد داشت و این از افتخارات ما است.

نماینده ولی فقیه در شورای عالی امنیت ملی تصریح کرد: همچنان مفتخریم که علمدار و نخستین و اصلی ترین مقابله کننده با جریان های تروریستی در منطقه بوده وخواهیم بود.

دبیرشورای عالی امنیت ملی گفت که با رییس مجلس لبنان در باره تحولات منقطه از جمله تاثیر منفی اوضاع کنونی وامنیتی را که این شرایط به رژیم صهیونیستی اشغالگر عطا کرده است، گفت وگو کردم.

شمخانی دوشنبه شب در راس یک هیات امنیتی و سیاسی برای گفت وگو با مقامات و مسئولان لبنانی وارد بیروت پایتخت این کشور شد.
https://taghribnews.com/vdcjiyevauqea8z.fsfu.html
مرجع : خبرگزاری ها
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی