تاریخ انتشار۲۲ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۰۹
کد مطلب : 262561
//دو خبر از بحرین//

هشدار مردم بحرین درباره تعرض به آیت‌الله عیسی قاسم/ ابراز نگرانی مرکز حقوق بشر بحرین از افزایش بی‌رویۀ بازداشت شهروندان

مردم بحرین شنبه‌شب با برگزاری تظاهراتی در نقاط مختلف این کشور به رژیم این کشور درباره هرگونه تعرض به آیت‌الله عیسی قاسم، رهبر معنوی انقلاب بحرین هشدار دادند.
هشدار مردم بحرین درباره تعرض به آیت‌الله عیسی قاسم/ ابراز نگرانی مرکز حقوق بشر بحرین از افزایش بی‌رویۀ بازداشت شهروندان
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، در حالیکه دو روز به موعد محاکمه آیت‌الله عیسی قاسم مانده ، تظاهرات‌های مردمی به نشانه دفاع از آیت‌الله تا پای جان همچنان ادامه دارد.
 
ساکنان شهرک المصلی، الدیه، النویدرات، کرزکان، البلاد القدیم، أبوصیبع، الشاخوره،سار و السنابس به نشانه حمایت از آیت‌الله عیسی قاسم و استمرار سیاست‌های ظالمانه آل خلیفه و همچنین اعلام آمادگی برای مشارکت در برنامه‌های سالروز اشغال بحرین توسط عربستان (لشگرکشی سپر جزیره به بحرین) تظاهرات برگزار کردند.
 
در برخی از این شهرها جوانان انقلابی با آتش زدن لاستیک‌های خودروها خیابان را مسدود کردند.
 
تحصن‌کنندگان در مقابل منزل آیت‌الله عیسی قاسم نیز دیشب به مناسبت سالروز وفات حضرت ام‌البنین (س) عزاداری کردند.
 
دولت بحرین تصمیم دارد آیت‌الله عیسی قاسم را روز سه‌شنبه به اتهام پولشوئی محاکمه نماید در حالیکه پیش از این برگزاری تظاهرات گسترده مردمی در دفاع از وی باعث شد که دولت محاکمه وی را به زمان دیگری موکول نماید.
 
ابراز نگرانی مرکز حقوق بشر بحرین از افزایش بی‌رویۀ بازداشت شهروندان
 
مرکز حقوق بشر بحرین، از افزایش بی‌رویۀ بازداشت شهروندان و محروم کردن آن ها از هرگونه ارتباطات با جهان خارج از زندان، به شدت ابراز نگرانی کرد.
 
مرکز حقوق بشر بحرین با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که فقط در مدت ماه فوریه گذشته، دستکم 10 نفر بازداشت شدند و از داشتن وکیل یا ملاقات با خانواده محروم شدند و در این شرایط، خطر شکنجه بازداشت شدگان افزایش یافته است.
 
به نوشتۀ وبگاه "مرآة البحرین" مرکز حقوق بشر بحرین، این گونه اقدامات حکومت را به شدت محکوم کرد و دربارۀ سلامتی بازداشت شدگانِ محروم شده از هرگونه ارتباط خارجی به شدت ابراز نگرانی کرد.
 
مرکز حقوق بشر بحرین تاکید کرد که تاکنون اسنادی موثق از محروم شدن "حامد جاسم العابد"، "محمد جاسم العابد"، "احمد محمد صالح العرب"، "علی محمد علی العرب"، "صادق احمد منصور"، "امیره محمد صالح القشعمی"،"محمد صالح القشعمی"، "ابوالفضل محمد صالح القشعمی"،"یوسف حسن محمد"، "جعفر ناجی حمیدان"، "سید فاضل عباس رضی" و "سید علوی حسین العلوی" از حق تماس با وکیل و ملاقات با خانواده محروم جمع آوری کرده است.
 
مرکز حقوق بشر بحرین، در پایان بیانیۀ خود، از دولت بحرین خواست به اصول و قواعد حاکمیت در عرف بین المللی پایبند باشد و به بازداشت شدگان اجازۀ بهره مندی از حقوق قانونی خود را بدهد و به بازداشت بی رویۀ و ناپدید کردن بازداشت شدگان و جدا کردن آن ها از هرگونه ارتباط با خارج از زندان پایان دهد.
https://taghribnews.com/vdcjm8e8vuqemiz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی