تاریخ انتشار۱۶ خرداد ۱۳۹۰ ساعت ۹:۴۷
کد مطلب : 52256

بررسي انديشه امام خمینی(ره) در يونان و روسيه

به مناسبت بیست دومین سالگرد ارتحال ملكوتي حضرت امام خمینی( قدس سره) بنیانگذار و رهبر كبير و فقيد انقلاب اسلامی ایران همایش بین المللی امام خمینی(ره) و نقش اديان توحیدی درجهان معاصر با حضورشخصيت هاي فرهنگي،علمي، هنري، سياسي ایران،يونان و دیگرکشورهای جهان در آتن برگزار شد.
بررسي انديشه امام خمینی(ره) در يونان و روسيه
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)،در این همايش بين المللي، اندیشمندان طی سخنراني هاي علمی و تحليلي درمورد نقش امام خمینی(ره) و اديان توحیدی در جهان معاصر دیدگاه ها و نظرات خود را بيان كردند.

در حاشيه این همايش نمايشگاه كتاب،پوستر،صنايع دستي و كتب حضرت امام خميني(ره) كه توسط رايزني فرهنگي ايران در يونان به زبان يوناني ترجمه شده است،برگزار شد.

پخش فيلمي كوتاهي ازمراحل زندگي و مبارزات امام راحل نيز يكي ديگر از برنامه هاي جانبي همايش مزبور بود .

به همين مناسبت به همت رایزنی فرهنگی ایران در روسیه و با همکاری انستیتو فلسفه آکادمی علوم این کشور، نشستی علمی با عنوان " عرفان و ادب در اندیشه امام خمینی " در محل انستیتو فلسفه مسکو برگزار شد.

در این نشست علمی ، هشت تن از محققان ، نویسندگان و ایرانشناسان روس به بررسی ابعاد عرفانی و ادبی شخصیت بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران پرداختند.

نمایشگاهی از آثار ترجمه شده امام خمینی به روسی نیز در کنار این نشست برگزار شد و کلیپی کوتاه در موضوع عرفان و ادب حضرت امام در این نشست به نمایش در آمد .
https://taghribnews.com/vdcjm8ei.uqe8izsffu.html
مرجع : سازمان فرهنگ
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی