تاریخ انتشار۲۸ فروردين ۱۳۹۰ ساعت ۱۱:۱۲
کد مطلب : 46226
برنامه غذای سازمان ملل:

۷ میلیون افغانی قادر به تأمین نیاز غذایی روزانه خود نیستند

۷ میلیون افغانی قادر به تأمین نیاز غذایی روزانه خود نیستند
برنامه غذای سازمان ملل هشدار داد: حدود ۷,۳ میلیون افغان که بیشتر آن‌ها را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند، از امنیت غذایی برخوردار نیستند و نمی‌توانند نیازهای غذایی روزانه‌ شان را تامین کنند.

به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، برنامه غذای سازمان ملل همچنین از تامین بیش از نیمی از کمک‌های غذایی مورد نیاز برای افغانستان در سال ۲۰۱۱ میلادی خبر داد و اعلام کرد، یک چهارم از جمعیت ۳۰ میلیون نفری افغانستان را خطر گرسنگی تهدید می‌کند.

این نهاد سازمان ملل همچنین از کمبود حدود ۲۵۷ میلیون دلار بودجه برای کمک به افغانستان خبر  
و  هشدار داد، در صورتی که بودجه جدید تامین نشود، باید از اقداماتی نظیر تغذیه حدود یک میلیون دانش آموز افغان صرف نظر کنیم.

همچنین برنامه غذای سازمان ملل با توجه به مشکلات مالی، شمار کودکان تحت پوشش زیر ۵ سال را از ۶۲ هزار نفر در ماه به ۴۰ هزار نفر در ماه کاهش داده است.

این گزارش می‌افزاید، بیش از نیمی از کودکان زیر ۵ سال افغان با سوء تغذیه مواجه هستند و با توجه به تغذیه نامناسب در سنین ابتدایی زندگی، صدمات جسمی و روحی کودکان افغان را تهدید می‌کند.

"لوئیز ایمبلو" مدیر برنامه غذای سازمان ملل در افغانستان گفت، امنیت غذایی اساس توسعه کشور به ویژه برای کودکان و افراد آسیب‌پذیر جامعه است.
https://taghribnews.com/vdcjm8ex.uqem8zsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی