تاریخ انتشار۴ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۰۳
کد مطلب : 239468

دیدار دبیر کل مجمع جهانی تقریب با وزیر اوقاف سوریه/بررسی راه اندازی دارالتقریب در سوریه

تنا-اختصاصی
دبیر کل مجمع جهانی تقریب و وزیر اوقاف سوریه راه اندازی مرکز دارالتقریب در سوریه را بررسی کردند.
دیدار دبیر کل مجمع جهانی تقریب با وزیر اوقاف سوریه/بررسی راه اندازی دارالتقریب در سوریه
به گزارش خبرنگار تقریب از دمشق، آیت الله "محسن اراکی" دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی که در رأس هیئتی برای دیدار با مقامات و علمای سوریه به این کشور سفر کرده است صبح روز دوشنبه با "محمد عبدالستار السید" وزیر اوقاف سوریه دیدار و گفت و گو کرد.
 
دبیر کل مجمع جهانی تقریب در این دیدار ضمن تبریک پیروزی های اخیر ارتش، ملت و دولت سوریه و نیروههای مقاومت بر گروههای تروریستی و افراطی مسلح و مقاومت دولت و ملت سوریه با همکاری حامیان مقاومت در منطقه از جمله لبنان، جمهوری اسلامی ایران و برخی کشور های دیگر را رمز عدم تحقق خواست دشمنان اسلام مبنی بر سقوط نظام سوریه و تسلط دشمنان منطقه و خارج از منطقه بر کشور سوریه دانست.
 
آیت الله اراکی در ادامه اظهار داشت: با پایان مأموریت فرماندهان نظامی در میدان های عملیات باید فرماندهان فکری و اعتقادی که علما و اندیشمندان اسلامی هستند حضور جدی خود را برای یک جنگ فکری دراز مدت اعلام کنند.

وی افزود: ساز و کار چنین حضوری از الان باید طراحی و تنظیم شود بنابراین تشکیل مرکز دارالتقریب و تشکیل کار گروهی برای بررسی راههای آموزشآموزش و تربیت اسلام ناب بدور از انحرافات و همچنین تکیه بر فقه المقاومة و فقه الوحدة را سه حوزه مهم مورد توجه و برنامه ریزی قلمداد نمود.

آیت الله اراکی همچنین بهره گیری از ظرفیت های علمی و آکادمیک و دانشگاهی برای تربیت جوانان امت اسلامی از مذاهب مختلف را مقدمه ای لازم برای ساماندهی آن مبارزه فکری دراز مدت علیه انحرافات و جریان های تکفیری دانست.
 
"محمد عبدالستار السید" نیز در این دیدار ضمن تقدیر از اقدام شایسته مجمع جهانی تقریب در برنامه ریزی این سفر و حضور آیت الله اراکی در سوریه آنرا فرصتی پیرامون تبادل نظر درباره شرایط کنونی منطقه و تأکید بر راههای تقویت همکاری ها در مسیر وحدت امت اسلامی ارزیابی نمود.
 
وزیر اوقاف سوریه که خود از اساتید دانشگاه و علمای صاحب نظر است ضمن تشکر از همکاری های دولت و ملت جمهوری اسلامی ایران در حمایت از مقاومت سوریه در برابر جریان های تکفیری، اظهار داشت: به واسطه این حمایت ها، ما توانستیم یأس را بر دشمنان مستولی و زمینه را برای پیروزی های بزرگتر فراهم نماییم.
 
وی پیشنهادات آیت الله اراکی را راهبردی، راهگشا و منطقی ارزیابی نمود و اظهار داشت: با همه پیشنهادات مطرح شده کاملا موافق است و امید است در مدت اقامت هیئت مجمع جهانی تقریب در سوریه مذاکرات انجام شده در قالب یک یادداشت تفاهمی آماده و نهایی گردد.
 
https://taghribnews.com/vdcjmhe8ouqetxz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی