تاریخ انتشار۲۷ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۳۵
کد مطلب : 275666

روحانیون اهل سنت کردستانی در دفاع از ارزش های انقلاب اسلامی همواره پیشرو بوده اند

مراسم تجلیل از روحانیون پیشکسوت مریوانی با حضور نماینده ولی فقیه در استان، نمایندگان مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری و جمعی از روحانیون و طلاب کردستانی در شهر مریوان برگزار شد.
روحانیون اهل سنت کردستانی در دفاع از ارزش های انقلاب اسلامی همواره پیشرو بوده اند
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، نماینده ولی فقیه در استان کردستان در این مراسم که  در سالن اجتماعات آموزش و پرورش مریوان برگزار شد اظهار کرد: طی چند سال اخیر فعالیت های گسترده ای در راستای ارتقای فعالیت های آموزشی و پژوهشی با محوریت مذهب امام شافعی(رض) در استان آغاز شده و با فعالیت مرکز تخصصی امام شافعی زمینه برای تحصیل دانشجویان از تمام دنیا فراهم شده است.

حجت الاسلام سید محمد حسینی شاهرودی افزود: خوشبختانه طی چند سال اخیر فعالیت های گسترده ای در حوزه فقه امام شافعی(رض) در کشور و با محوریت استان کردستان عملیاتی شده است و در سایه رهنمودهای مقام معظم رهبری خدمات ارزنده ای به علما و نخبگان فقه شافعی ارائه شده است.

وی اظهار داشت:  به منظور پاسداشت مقام شامخ امام شافعی(رض) سلسله پیش کنگره های امام شافعی در داخل و خارج کشور برگزار شد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان خاطرنشان کرد: برگزاری 9 پیش کنگره در شهرهای مختلف کردستان، استان هرمزگان و استان بوشهر و همچنین 3 پیش کنگره نیز در شهر سلیمانیه عراق و دو شهر اندونزی از جمله این برنامه هایی بوده که با حضور گسترده روحانیون و علمای بزرگ شافعی مذهب جهان اسلام عملیاتی شده است.

شاهرودی اعلام کرد: بر اساس برنامه ریزی های به عمل آمده پیش کنگره های امام شافعی در کشور اندونزی به عنوان بزرگترین کشور جهان اسلام که اکثریت مسلمانان ان کشور پیرو فقه امام شافعی هستند برگزار خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون سایت شافعی نیوز با دربرگیری پنج زبان انگلیسی. فارسی، عربی، کردی و مالایی راه اندازی شده است و مقالات علمی و نظرات پژوهشگران و نخبگان جهان را در حوزه فقه امام شافعی به جهانیان ارائه می کند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان همچنین از راه اندازی کتابخانه تخصصی امام شافعی با بهره مندی از اعتبارات سفر مقام معظم رهبری به استان به عنوان یکی دیگر از طرح های مهم در حوزه فقه امام شافعی اشاره کرد که در آینده نزدیک بخش دیجیتال این کتابخانه نیز راه اندازی خواهد شد و به جهانیان ارائه خدمت خواهد کرد.

شاهرودی همچنین اظهار کرد: یادواره های شهدای روحانی استان در تمام شهرستان های کردستان در این مدت برگزار شده و در ایام مختلف سال نیز برنامه های مختلفی برای پاسداشت روحانیون شهید استان برگزار خواهد شد.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود به راه اندازی مرکز تخصصی امام شافعی در سنندج و پذیرش دانشجویان در مقطع کارشناسی ارشد در این مرکز اشاره کرد و افزود: هم اکنون این مرکز آمادگی پذیرش دانشجویان از سراسر جهان را در سطوح عالی و با محوریت فقه امام شافعی دارد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان اظهار کرد: زیبایی هر امتی به علما و بزرگان آن امت است و علما همچون ستارگانی هستند که نور و روشنایی و هدایت را به مردم ارزانی می دارند و باید تجلیل به مقام شامخ آنان همواره مدنظر باشد.

شاهرودی افزود: امام خمینی(ره) نیز به عنوان یک عالم دینی و رهبری روحانی انقلابی را به پیروزی رساند که افکار جهانی را از مادی گرایی به آموزه های اسلامی و حکومت دینی هدایت کرد.

وی خاطرنشان کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی توطئه های دشمنان اسلام برای جلوگیری از موج بیداری اسلامی نشات گرفته از انقلاب اسلامی ایران آغاز شد و آمریکایی ها مبحث جنگ تمدن ها را مطرح کردند و هم اکنون نیز این توطئه ها در کالبد گروه های تکفیری همچون داعش نمود پیدا کرده است.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان تصریح کرد: گروه های تکفیری و مزدوران برای تحقق اهداف شوم خود در نخستین گام به علما و روحانیون حمله ور شده و بسیاری از این بزرگواران را به شهادت رساندند و در گام دوم به کسانی که دین را می شناختند حمله ور شدند و این مهم اهداف پلید این گروه ها را برای همه مسلمانان روشن کرد.

شاهرودی افزود: همه ما باید بدانیم که تمامی قوانین مصوب در کشورمان با تأسی از آموزه های اسلامی مصوب می شود و وجود نهادی انقلابی به نام شورای نگهبان نیز در همین راستاست.

وی اظهار داشت: شورای نگهبان یعنی اینکه در کشور ما اسلام حکومت می کند و هیچ قانونی خارج از دایره اسلام و قرآن مصوب نمی شود.

شاهرودی افزود: افتخار می کنیم که در رأس نظام اسلامی ایرانی عالمی دینی، مدبر، متقی، اهل عمل، شجاع و از نسل پیامبر(ص) قرار دارد و همه ما باید با تأسی از رهنمودهای ایشان در مسیر عزت و اقتدار ایران اسلامی گام برداریم.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان در پایان سخنان خود از خدمات و تلاش جامعه روحانیون منطقه مریوان تقدیر کرد و افزود: علما جایگاه ویژه ای در بین امت دارند و تکریم و احترام به آنان باید همواره مدنظر باشد و ما نیز در برنامه های تدوین شده مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور جایگاه ویژه ای را برای تجلیل از مقام شامخ علما و روحانیون منطقه در نظر گرفته ایم.




توجه به وضعیت معیشتی علما و تکریم آنان بیش از پیش مدنظر قرار گیرد
نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری نیز در این مراسم گفت: روحانیون کردستانی از اول انقلاب تا کنون نقش ویژه ای در پیشبرد اهداف و آرمان های انقلاب اسلامی داشته اند و انتظار می رود وضعیت معیشتی و تکریم آنان بیش از پیش مدنظر قرار گیرد.

ماموستا فایق رستمی اظهار کرد: مریوان خطه فرهنگ و علم و عرفان است و این منطقه در طول تاریخ همواره مکانی برای پرورش علما و روحانیون دینی بوده است.

وی افزود: علما و روحانیون این خطه همواره نقش رهبری فکری و هدایت افکار عمومی را به خوبی برعهده گرفته اند و از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون نیز تلاش های بی شماری را برای پیشبرد اهداف انقلاب ارائه کرده اند.

ماموستا رستمی از نگاه ویژه آیت الله شاهرودی نماینده ولی فقیه در استان به عنوان نعمتی بزرگ برای جامعه روحانیت استان نام برد و افزود: تا کنون خدمات ارزنده ای برای تکریم جامعه روحانیت و ارائه خدمات به این قشر در استان صورت گرفته است و امیدواریم روز به روز شاهد گسترش این خدمات باشیم.

وی خاطرنشان کرد: علما و روحانیون ادامه دهنده راه انبیا هستند و همانطوری که انبیاء برای وحدت و انسجام امت خویش تلاش کرده اند، روحانیون کردستانی نیز برای حفظ وحدت و انسجام بین اقشار مختلف مردم از هیچ تلاشی دریغ نکرده اند و این تلاش ها شایسته والاترین تقدیرهاست.

امام جمعه مریوان نیز در این مراسم گفت: روحانیون منطقه همواره با مردم بوده و خواهند بود.

ماموستا مصطفی شیرزادی اظهار کرد: روحانیون و علمای دینی منطقه کردستان یک رسم و آیین را در زندگی خویش عملیاتی کرده و می کنند که از سیره رسول الله(ص) نشات گرفته است.

امام جمعه مریوان از مراسم تجلیل از روحانیون پیشکسوت مریوانی به عنوان حرکتی منحصر به فرد و اقدامی بسیار ارزنده یاد کرد که از سوی نماینده ولی فقیه در استان عملیاتی شده است.


وی خاطرنشان کرد: جامعه روحانیت از زمان تولد تا زمان خاکسپاری در تمامی برنامه های مردمی با آنان همراه هستند و حفظ شان و منزلت آنان و احترام و عزت به آنان از اهمیت ویژه ای برخوردار است.



https://taghribnews.com/vdcjmie8muqeamz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی