تاریخ انتشار۴ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۳۲
کد مطلب : 245966

هیات عالی دینی ایران در مسکو/ نشست اسلام و کلیسای ارتدکس

در نشست هیات عالی دینی ایران به سرپرستی "ابوذر ابراهیمی ترکمان" رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و هیأت بلندپایه کلیسای ارتدکس روسیه در مسکو راهکارهای هم اندیشی و گسترش ارتباط دینی بررسی می شود.
هیات عالی دینی ایران در مسکو/ نشست اسلام و کلیسای ارتدکس
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، برنامه های هیأت ایرانی در این سفر از امروز (یکشنبه) افزون بر شرکت در دهمین نشست هم اندیشی دینی، دیدار با "پاتریارک کریل" رهبر کلیسای ارتدکس روسیه و مذاکره با دیگر مقام های این کلیسا را در بر می گیرد.

بر اساس برنامه اعلام شده، در نشست دو روزه "نقش اسلام و مسیحیت ارتدکس در برقراری صلح عادلانه و پایدار" که با همکاری رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسکو فردا آغاز می شود، 20 مقاله علمی در باره موضوع های مطرح در این زمینه ارائه خواهد شد.

هدف از برگزاری این نشست های دو سالانه در ایران و روسیه، ایجاد درک متقابل اسلام و مسیحیت ارتدکس و گسترش ارتباط و همکاری بین ادیان برای حل مسائل مشترک بشری است؛ نهمین دور این نشست سپتامبر سال 2014 در تهران برگزار شد.

ابراهیمی ترکمان رئیس شورای سیاستگذاری ادیان و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، آیت الله تسخیری مشاور مقام معظم رهبری در امور جهان اسلام، آیت الله احمد بهشتی نماینده مجلس خبرگان رهبری، محسن اسماعیلی عضو شورای نگهبان، احمد احمدی رئیس انتشارات سمت، فاطمه طباطبایی استاد دانشگاه و زهرا رشیدبیگی رئیس اداره مسیحیت ارتدوکس و پروتستان مرکز گفت وگوی ادیان از اعضای هیات در سفر به روسیه هستند.

ارتدوکس روسیه کلیسای رسمی این کشور است که رهبری کلیساهای بلاروس، بخش هایی از اوکراین و چند کشور دیگر از جمله در قاره های اروپا، آمریکا و آسیا را بر عهده دارد.
 
https://taghribnews.com/vdcjmie8muqexhz.fsfu.html
مرجع : ایرنا
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی