تاریخ انتشار۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۴۱
کد مطلب : 265964

ایران عملیات تروریستی در پاریس را محکوم کرد

سخنگوی وزارت امور خارجه عملیات تروریستی شب گذشته در پاریس را محکوم کرد.
ایران عملیات تروریستی در پاریس را محکوم کرد
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران حمله تروریستی شب گذشته در پاریس را محکوم و با مردم فرانسه ابراز همدردی کرد.
 
سخنگوی وزارت امور خارجه اظهار داشت: متاسفانه مماشات و گاه اقدامات حمایتی از تروریست های جانی که  حکایت از اِعمال استانداردهای دو گانه جهان غرب در برخورد با تروریسم دارد آنان را به انجام عملیات تروریستی دیگری در قلب اروپا جری تر ساخت.
 
قاسمی در پایان افزود: بار دیگر تاکید می کنیم تروریسم، اولین و فوری ترین خطر برای صلح، ثبات و امنیت جهانی است که جز با رسیدن به فهمی مشترک و اراده ای راسخ و صادق میان اعضای جامعه بین المللی برطرف و ریشه کن نخواهد شد.
 
شایان ذکر است؛ شامگاه پنج‌شنبه، یک مرد مسلح، در خیابان شانزه‌لیزه از خودروی خود پیاده شد و افسران پلیس را با یک قبضه اسلحه کلاشینکف به رگبار بست.
 
گروه تروریستی داعش با انتشار بیانیه‌ای در بازوی رسانه‌ای خود یعنی خبرگزاری اعماق، مسئولیت حمله پنج‌شنبه شب پاریس را بر عهده گرفت.
 
داعش گفته که «ابویوسف البلژیکی» عامل این حمله و از اعضای داعش بوده است. منابع فرانسوی اما می‌گویند نام اصلی این فرد «کریم شُرفی» است که در سال 2001 هم سابقه تیراندازی به سمت افسران پلیس را داشته است.
 
پیش از این مقامات فرانسوی هم از بلژیکی بودن عامل حمله و تحت‌نظر بودنش به دلیل گرایشات افراط‌گرایانه خبر داده بودند.
 
در حمله پنج‌شنبه شب شانزه‌لیزه، یک پلیس کشته و یک پلیس دیگر مجروح شد.
 
https://taghribnews.com/vdcjmie8xuqemhz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی