تاریخ انتشار۲۹ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۲۲
کد مطلب : 215464
مشاور وزیر ارشاد در گفتگو با تقریب:

مهمترین راهکار تحقق تقریب و وحدت تکیه بر مشترکات است/ قرآن، پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) نمادهای وحدت

تنا – اختصاصی
مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور در گفتگو با خبرنگار تقریب تکیه بر مشترکات و دوری از اختلافات را راهکارهای اصلی تحقق فرهنگ تقریب و وحدت در جامعه اسلامی برشمرد.
مهمترین راهکار تحقق تقریب و وحدت تکیه بر مشترکات است/ قرآن، پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) نمادهای وحدت
حجت الاسلام و المسلمین"حمید رضا ارباب سلیمانی" در این گفتگو با تقدیر از فعالیتهای مجمع تقریب و خبرگزاری تقریب برای بسط و گسترش وحدت در جهان اسلام، تاکید کرد: خبرگزاری تقریب ماذنه ای است برای انتقال مبانی وحدت گرا و تقریبی.
 
وی در ادامه اظهار داشت:در موضوع تقریب مهمترین مسئله ای که باید بر آن تکیه کنیم موضوع مشترکات مذهبی است؛ باید ببینیم چه مسائلی باعث به وجود امدن وحدت در صدراسلام و گسترش دین مبین اسلام در صدسال بعد از آن در جهان شده است.
 
مشاور وزیر فرهنگ افزود: بدون شک بزرگترین هنر پیامبر اسلام(ص) این بود که دلهای پراکنده را به هم نزدیک کرد و خود ایشان عامل وحدت بود؛ سخنان حضرت محمد(ص) و ایات قرآن کریم آن نیز بر وحدت تاکید دارند.
 
وی در ادامه بیان داشت: پیامبر اکرم(ص) دائما سفاش به دوستی، محبت و امنیت بین آحاد جامعه می کرد و قبائلی که سالیان دراز با هم درگیر بودند با دستورالعمل قرآن کریم و پیامبر(ص) با هم آشتی کردند و به هم نزدیک شدند.
 
ارباب سلیمانی با اشاره به آیه "قُل يا أَهلَ الكِتابِ تَعالَوا إِلىٰ كَلِمَةٍ سَواءٍ بَينَنا وَبَينَكُم أَلّا نَعبُدَ إِلَّا اللَّهَ وَلا نُشرِكَ بِهِ شَيئًا وَلا يَتَّخِذَ بَعضُنا بَعضًا أَربابًا مِن دونِ اللَّهِ" گفت: ما اگر می خواهیم به مسئله تقریب مذاهب در جهان اسلام کمک کنیم باید بر نقاط مشترک دست بگذاریم و از طرح کردن مسائل اختلافی بپرهیزیم.
 
وی افزود: قرآن کریم، پیامبر اعظم(ص) و اهل بیت(ع) از نمادهای وحدت هستند و همه مسلمانان می توانند بر اساس این نمادها به وحدت دست یابند.
 
 
https://taghribnews.com/vdcjmie8xuqevxz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی