تاریخ انتشار۳۱ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۱۸
کد مطلب : 206068
//آخرین تحولات یمن//

بمباران دو استان حجه و صعده/ پیشروی رزمندگان یمنی درخاک عربستان/ بیانیه انصارالله در سالروز انقلاب

در حملات جنگنده های عربستان، مناطقی در دو استان حجه و صعده هدف قرارگرفت که دهها کشته و زخمی برجای گذاشت. رزمندگان یمنی هم سه روستا در جیزان عربستان را در اختیار گرفتند.
بمباران دو استان حجه و صعده/ پیشروی رزمندگان یمنی درخاک عربستان/ بیانیه انصارالله در سالروز انقلاب
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، جنگنده های عربستان درادامه جنایت های خود در یمن، با بمباران مناطق مسکونی استان حجه (غرب) 40 نفر را که در بین آنان زن و کودک دیده می شود، به خاک و خون کشیدند.
 
ده ها یمنی هم درحملات هوائی عربستان به یک بازار و یک مرکز درمانی در استان صعده (شمال) و تعدادی در بمباران صنعا کشته و زخمی شدند.
 درهمین حال نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن با حمله به چند پایگاه ارتش عربستان و کنترل این پایگاه ها ده ها نظامی عربستانی را کشتند و زخمی کردند.
 
وزارت دفاع یمن هم اعلام کرد: سه روستا در منطقه الخوبه در جیزان عربستان را تحت کنترل درآورده است.
 
یک منبع نظامی به خبرگزاری یمنی "سبا" گفت: واحدهای ارتش و کمیته های مردمی یمن در عملیات منحصر به فرد در برخی مناطق جیزان توانستند پس از درگیری با نیروهای سعودی سه روستای قمر، الظهیره و غرب دار را در الخوبه آزاد کنند.
 
این منبع خاطرنشان کرد که سه نظامی سعودی در عملیات تک تیراندازان ارتش و کمیته های مردمی یمن در مرکز نظامی جلاح در جیزان کشته شدند و دو دستگاه تانک و دو خودروی سعودی ها نیز در عملیات پیشروی نیروهای مشترک یمنی در غرب پایگاه نظامی دارالنصر منهدم شد.
 
وی همچنین با اشاره به عملیات موفق آمیز در مناطق متفرقه الخوبه تاکید کرد که این اقدامات به منهدم شدن یک تانک آبرامز و 7 خودرو ارتش عربستان منجر شد.
 
این منبع یمنی تاکیدکرد پس از حمله واحدهای ارتش و کمیته های مردمی یمن به مناطق مختلف الخوبه و سیطره بر آن، ترس و آشفتگی بر ارتش عربستان غالب شده و این عملیات ادامه خواهد داشت و نتیجه آن برای دشمن سنگین خواهد بود.

در همین حال شورای سیاسی جنبش انصارالله در اولین سالروز انقلاب 21 سپتامبر با صدور بیانیه ای اعلام کرد: ملت یمن با خطرناک ترین تجاوز در تاریخ معاصر خود روبه رو است. این شورا خاطرنشان کرد: انقلاب ما گامی به جلو و یک پیروزی مهم برای ملت یمن بشمار می رود.
 
در ادامه بیانیه امده است: ملت یمن با قاطعیت در برابر توطئه ها ایستادگی کرده است.آخرین این توطئه ها کودتا علیه مهم ترین فرآیند سیاسی شکل گرفته در کشور بود.
 
بیانیه مزبور افزود: ملت یمن با تمامی توطئه های شکل گرفته در سطح اقتصادی ، معیشتی و امنیتی مقابله کرده و آنها را به شکست کشانده است.
 
انصارالله تاکید کرد: ما با ملت یمن عهد و پیمان می بندیم که در کنار مردم در نبرد آزادیبخش ملی اش تا بیرون راندن مهاجمان و اشغالگران و دستیابی به استقلال کامل و تحقق یافتن ثبات قرار خواهیم داشت.
 
شورای سیاسی انصارالله از مواضع ملت یمن درحمایت از امت مسلمان و در مقدمه آنها موضوع فلسطین ستایش کرد و افزود: اعلام همبستگی با مسجد الاقصی برای ملت یمن موضوع جدیدی نیست زیرا مردم یمن در طی مراحل انقلاب پرچم فلسطین را برافراشته بود.

انصارالله از ملت های عرب و مسلمان و تمام جهان خواست تا به ارزشهای انسانی پایبند باشند که به تنهایی می تواند تضمین کننده امنیت و صلح در جهان باشد.
 
کشته شدن 40 یمنی در استان حجه

 
 
https://taghribnews.com/vdcjmme8ouqeyyz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی