تاریخ انتشار۱۷ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۴۱
کد مطلب : 298067
آیت الله خاتمی در نماز جمعه تهران:

جهان اسلام باید در برابر انتقال پایتخت رژیم صهیونیستی به قدس بایستد/ فقط انتفاضه، راه درمان قصه فلسطین است

خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به تصمیم ترامپ در انتقال پایتخت اسرائیل از تل آویو به قدس گفت: اقدام اخیر ترامپ، غصب مضاعف است و جهان اسلام باید در برابر این تجاوز بایستد.
جهان اسلام باید در برابر انتقال پایتخت رژیم صهیونیستی به قدس بایستد/ فقط انتفاضه، راه درمان قصه فلسطین است
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، آیت الله سیداحمد خاتمی خطیب موقت نماز جمعه تهران در خطبه های امروز تاکید کرد: برای اینکه گرگ های مستکبر خیال تجاوز را به خود ندهند، موشک می سازیم و هر چه بتوانیم به برد موشک های خود اضافه می کنیم تا خواب راحت از چشم کاخ سفیدنشینان گرفته شود.
 
آیت الله خاتمی در ادامه با اشاره به بزرگداشت روز دانشجو گفت: دانشجو و طلبه دو بال رشد کشور هستند. از دانشجویان گرامی انتظار می رود، آن بهانه ای که سبب شد تا ۱۶ آذر به نام آن ها نامیده شود را پاس بدارند؛ این بهانه،  ایستادگی در برابر دولت متجاوز آمریکا است.
 
وی با اشاره به نامه رئیس سازمان «سیا» به سردار سلیمانی گفت: برخورد قاطع سردار سلیمانی با نامه رییس سازمان اطلاعاتی آمریکا، برخورد عزتمندانه ای بود؛ سردار سلیمانی این نامه را بازنکرده بازگرداند.
 
آیت الله خاتمی در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به تصمیم ترامپ در انتقال پایتخت اسرائیل از «تل آویو» به «قدس» گفت: این اقدام فریاد جهان را درآورده است. حتی هم پیمانان آمریکا دادشان درآمده است. 
 
وی افزود: برخی مسئولان آمریکایی گفته اند که این رییس جمهور تازه به دوران رسیده، مشکل روانی دارد و باید تا دیر نشده این روانی را درمان کنیم وگرنه کار دست بشریت می دهد. 
 
خطیب موقت نماز جمعه تهران اظهار کرد: در طول این ۷۰ سال که از اشغال فلسطین می گذرد، دنیای استکبار به طور مداوم، حامی این اشغال ظالمانه بوده است. اقدام اخیر ترامپ، غصب مضاعف است و جهان اسلام باید در برابر این تجاوز بایستد.
 
آیت الله خاتمی با بیان اینکه علاوه بر محکومیت، اقدام عملی هم باید در برابر این تجاوز صورت بگیرد گفت: بنابر اظهارات دبیرکل حزب الله لبنان، همه کشورها باید سفیران شان را فرا بخوانند و سفارتخانه های اسراییل در همه جهان را ببندند.
 
وی تاکید کرد: هم آمریکا و هم رژیم صهیونیستی می بینند که مدتی این شلوغ کاری ها ادامه پیدا می کند و پس از آن تمام می شود؛ اما نباید تمام شود. این فریاد و خروش تا زمان عقب نشینی کامل رژیم صهیونیستی از اقدام اخیرش باید ادامه پیدا کند.
 
آیت الله خاتمی ادامه داد: ترامپ با این اقدام، قلم قرمزی بر تمام مذاکرات این هفتاد سال اخیر کشید. فقط انتفاضه، راه درمان قصه فلسطین است. این انتفاضه هاست که روز اسراییل را به شام تبدیل می کند.
https://taghribnews.com/vdcjmoe8auqehyz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی