تاریخ انتشار۱۵ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۴۹
کد مطلب : 278366
//ویژه نشست مشترک تهران و باکو//(15)

سفیر آذربایجان در روسیه: یونسکو می تواند اقدامات مهمی برای مشکلات دنیای امروز انجام دهد

وزیر فرهنگ سابق آذربایجان، با اشاره به روابط خوب فرهنگی بین ایران و آذربایجان گفت: برگزاری کنفرانس همبستگی اسلامی در ایران، پیامی برای تمام جهانیان است و پیامها و مباحث مطرح شده در آن باید به تمام دنیا ارسال شود.
سفیر آذربایجان در روسیه: یونسکو می تواند اقدامات مهمی برای مشکلات دنیای امروز انجام دهد
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، "پولاد بلبل اغلو" وزیر فرهنگ سابق آذربایجان و سفیر این کشور در روسیه در همایش "همبستگی اسلامی در منظر اندیشمندان ج.ا.ایران و ج.آذربایجان" با اشاره یا اینکه وی نامزد آذربایجان برای ریاست سازمان یونسکو است، گفت: در شرایطی که دنیای امروز در آن قرار دارد، یونسکو کارهای مهمی می تواند انجام دهد و من حاضرم این مسؤولیت بزرگ(ریاست سازمان یونسکو)را بپذیرم.

وی ادامه داد: من 18 سال وزیر فرهنگ آذربایجان بودم و در آن زمان سفرهای زیادی به ایران داشته ام و تمامی وزرای فرهنگ ایران را می شناسم، ما روابط فرهنگی خوبی با ایران داریم و برگزاری کنفرانس همبستگی اسلامی در ایران پیامی برای تمام جهانیان است و پیامها و مباحث مطرح شده در  آن باید به تمام دنیا ارسال شود.

بلبل اغلو با اشاره به ریخته شدن خون میلیونها انسانها بی گناه و به خصوص مسلمانان در دنیای امروز ابراز امیدواری کرد، ایران و ترکمنستان که در یونسکو نماینده دارند، به انتخاب ایشان رأی مثبت بدهند تا بتواند گامهای خوبی برای مسلمانان بردارد.

در ادامه این نشست دکتر "جلال درخشه" استاد اندیشه سیاسی دانشگاه امام صادق(ع)  با ارئه مقاله ای، تقویت همبستگی و انسجام میلیونها مسلمان در جهان را از جمله سیاستهای نخبگان و فرهنگیان جهان اسلام و گفتمان رو به رشد تمدن و فرهنگ غرب را از چالشهای اساسی عصر جدید برشمرد و به تشریح آن پرداخت.
 
https://taghribnews.com/vdcjmoe8muqeatz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی