تاریخ انتشار۲۶ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۴۱
کد مطلب : 188762
آیت الله مکارم شیرازی در واکنش به سخنان امام مسجدالحرام:

وهابیت در خیال واهی زندگی می کند/از مکتب وهابیت فاصله بگیرید و به مسلمانان بپیوندید

آیت الله مکارم شیرازی با بیان این که وهابیت در خیال واهی زندگی می کنند، ابراز داشت: آنها در سخنان خود اعلام کرده اند که شیعیان قصد تصرف مکه و مدینه را دارند؛ در حالی که اصلا واقعیت نداشته و در خیال واهی به سر می برند.
وهابیت در خیال واهی زندگی می کند/از مکتب وهابیت فاصله بگیرید و به مسلمانان بپیوندید
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، آیت الله مکارم شیرازی روز چهارشنبه در درس خارج فقه خود  در مسجد اعظم در واکنش به سخنان امام مسجدالحرام، اظهار داشت: آنها در این مسجد مقدس شروع به بد و بیراه و تکفیر شیعیان و ایرانیان کرده اند؛ در حالی که سه هفته گذشته کنگره ای را بر ضد تکفیری ها برگزار کرده بودند.
 
وی افزود: امام مسجدالحرام در سخنان خود گفته است که نباید به جنگ اسرائیل برویم؛ بلکه باید با شیعیان بجنگیم.
 
این مرجع تقلید خطاب به امام مسجدالحرام ابراز داشت: شما دیروز می گفتید که تکفیری ها از ما نیستند؛ اما امروز در مقدس ترین مکان شروع به تکفیر شیعیان کرده اید؛ آن هم بعد از آنکه فساد مکتب شما بر همگان ظاهر شده است.
 
آیت الله مکارم شیرازی خاطرنشان کرد: پس از ظهور داعش، القاعده، النصره و ... معلوم شد که مکتب شما بر خلاف عقل، نص و قرآن بوده و میوه این درخت، همین گروه های تروریستی هستند؛ پس آبرومندانه این است که از مکتب وهابیت فاصله گرفته و به مسلمانان بپیوندید.
 
وی افزود: شما خود را از دیگران جدا کرده و شیعه و سنی را تکفیر می کنید. شما عراق و یمن را خراب و ویران کردید؛ حالا طلبکار شدید؟
 
آیت الله مکارم شیرازی خطاب به آل سعود که شما در یمن چه کاری می خواهید انجام دهید؟ اظهار داشت: شما باید ببینید خواست مردم این کشور چیست. آیا عراقی ها و یمنی ها حق ندارند از کشور خود دفاع کنند؟ جالب اینجاست که مفتی اعظم این کشور اعلام کرده که حمله به یمن و بمباران آن، بسیار حکیمانه بوده است.
 
این مرجع تقلید با بیان این مطلب که وهابیت در خیال واهی زندگی می کنند، ابراز داشت: آنها در سخنان خود اعلام کرده اند که شیعیان قصد تصرف مکه و مدینه را دارند؛ در حالی که اصلا واقعیت نداشته و در خیال واهی به سر می برند.
 
حضرت آیت الله مکارم در پایان با بیان این مطلب که رسوایی بی سابقه شما در جده، برای همگان کافی است و در تاریخ سابقه ندارد، خاطرنشان ساخت: امیدوارم تذکرات ما را دوستانه دانسته و مطابق آن عمل کرده و مسلمین را از این بلای عظیم نجات دهند.
 
وی در بخش دیگر از سخنان خود به روایتی از امام حسن عسکری(ع) اشاره کرد و گفت: این امام همام فرمودند: «صَديقُ الْجاهِلِ تَعَبٌ/ دوست نادان، مايه رنج است».
 
آیت الله مکارم شیرازی تصریح کرد: از آغاز خلقت بشر، عظمت انسان در علم و دانش بوده است؛ به همین دلیل بوده که حضرت آدم مسجود فرشتگان واقع شده است.
 
این مرجع تقلید با اشاره به اینکه جهاد علم از مهمترین جهادها در اسلام است، اظهار داشت: حوزه های علمیه مراکز بسیار مقدسی هستند؛ چراکه در آن علم وجود دارد.
 
آیت الله مکارم شیرازی خطاب به طلاب ابراز داشت: شما باید در فراگیری علم جدی بوده و حوزه باید روز به روز بالنده تر باشد.
 
وی افزود: باید علوم خود را به دیگران انتقال داده و به تبلیغ بپردازید؛ چراکه شاید این واجب کفایی در عصر ما به واجب عینی تبدیل شده باشد.
https://taghribnews.com/vdcjmoev8uqeoaz.fsfu.html
مرجع : حوزه
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی