تاریخ انتشار۱۵ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۳۸
کد مطلب : 233662
امام جمعه اهل سنت قازان قایه:

تشکیل امت واحده اسلامی از اهداف اصلی امام خمینی (ره) بود

امام جمعه اهل سنت قازان قایه (مراوه تپه استان گلستان)، گفت: تشکیل امت واحده اسلامی از اهداف اصلی امام خمینی (ره) بود.
تشکیل امت واحده اسلامی از اهداف اصلی امام خمینی (ره) بود
به گزارش خبرنگار تقریب، «آخوند ناصر قزل» در نماز جمعه این هفته قازان قایه با تسلیت بیست و هفتمین سالگرد ارتحال امام و قیام پانزده خرداد، اظهار کرد: تشکیل امت واحده یکی از اهدف اصلی امام بزرگوار بود و اکنون با تلاش شبانه روزی مقام معظم رهبری در حال شکل گیری است.

وی، ادامه داد: مصلحان زیادی در جهان قیام کردند تا اوضاع جهان را اصلاح و بوضع مطلوب برسانند؛ ولی هیچکدام نتوانستند به اندازه رهبر کبیر انقلاب اسلامی تاثیر گذار بوده و در جوامع اسلامی تغییراتی را ایجاد کنند.

 امام جمعه اهل سنت قازان قایه با اشاره به ویژگی های فراوان امام نسبت به سایر مصلحان و اندیشمندان دیگر جهان، اظهار کرد: خدا محوری حرکت امام بجای خود محوری و تشکیلات محوری از ویژگی های بارز قیام امام راحل بود.

 وی، ادامه داد: اندیشه وحدت زا، دشمن شناسی و خدا محوری، محبوبیت بالای امام را در قلوب مردم بوجود آورد.
مدیر و مدرس حوزه علمیه عرفانی قازان قایه، جایگاه کسانی که بجای تشکیل امت واحده به برادر کشی و تفرقه افکنی بین مسلمانان می اندیشند را زباله دان تاریخ دانست و گفت: آنها بدانند با این افکار و عقاید فاسد و دشمن شاد کن جایی درقلوب مسلمین نخواهند داشت.

وی، افزود: امام با توجه به دشمن شناسی عمیقی که داشت به تمام مسلمانان متذکر شد که دشمن بزرگ کشورهای اسلامی رژیم اشغالگر اسرائیل است.

آخوند قزل با اشاره به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: اين ماه در روايات اسلامى ماه خدا و مهمانى امت پيامبر اكرم(ص) خوانده شده و خداوند متعال از بندگان خود در اين ماه در نهايت كرامت و مهربانى پذيرايى مى كند.
وی، ادامه داد: اين ماه، در ميان مسلمانان از احترام، اهميت و جايگاه ويژه اى برخوردار و ماه سلوك روحى آنان است و مؤمنان با مقدمه سازى و فراهم كردن زمينه هاى معنوى در ماه هاى رجب و شعبان هر سال خود را براى ورود به اين ماه شريف و پر بركت آماده مى كنند.

به گفته وی؛ با حلول اين ماه عزیز مسلمانان با شور و اشتياق و دادن اطعام و افطارى به نيازمندان، شب زنده دارى و عبادت خالق، تلاوت قرآن کریم، دعا، استغفار و روزه دارى روح و جان خود را از سرچشمه فيض الهى سيراب مى كنند.

امام جمعه اهل سنت قازان قایه مراوه تپه در پایان خاطر نشان کرد: ضرورت دارد مومنان قدر و منزلت این ماه مبارک را بدانند و خود را با عبادت خداوند متعال تطهیر کنند.

گفتنی است؛ قازان قایه از شرقی ترین مناطق استان گلستان در شهرستان مراوه تپه قرار دارد و اکثر جمعیت آنرا ترکمنان اهل سنت تشکیل می دهند.
https://taghribnews.com/vdcjmte88uqetmz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی