تاریخ انتشار۱۹ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۳۷
کد مطلب : 211369

امروز وحدت یک رسالت است و مسئولیت اصلی آن بر دوش رسانه هاست

مدیر کل اخبار داخلی خبرگزاری مهر، از وحدت بین مذاهب به عنوان مهمترین وظیفه مسلمانان امروز یاد کرد و با اشاره به تأکید رهبری بر مسئله وحدت، گفت: مسئولیت اصلی وحدت اسلامی بر دوش رسانه هاست.
امروز وحدت یک رسالت است و مسئولیت اصلی آن بر دوش رسانه هاست
"سعید صدارئیان" مدیرکل اخبار داخلی خبرگزاری مهر، در بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاریها در گفتگو با خبرگزاری تقریب(تنا) گفت: این روزها با شرایطی مواجه هستیم که بزرگترین وظیفه مسلمانان، وحدت بین مذاهب مختف اسلامی است، وقتی مقام معظم رهبری از بزرگان اهل سنت با احترام فراوان یاد می کنند یا شاهد حمایتهای آیت الله سیستانی از اهل سنت در عراق هستیم، تکلیف برای همه مشخص می شود.

وی افزود: در شرایطی که همه ما دشمن مشترکی به نام رژیم صهیونیستی داریم، هر کس در آتش اختلاف بین مذاهب بدمد، اگر نگوییم عامل بیگانه است، با واسطه عامل بیگانه به شمار می رود و از همین منظر است که ما گروه تروریستی داعش و دیگر گروههای تکفیری تروریستی را به عنوان مهمترین دشمنان مسلمانا ن معرفی می کنیم.

صدرائیان با اشاره به انتخاب سرپرستان خبرگزاری مهر از میان اهل سنت،  گفت: سردبیر ما در استان کردستان و مسئول سایت کُردی ما از برادران اهل تسنن هستند و ما درتلاشیم از مطرح کردن هر موضوعی که منجر به  شعله ور شدن آتش تفرقه و اختلاف شود، پرهیز کنیم.

وی در ادامه افزود: نمایندگان اهل سنت و اقلیتهای مذهبی طی چند روز گذشته، بازدید خوبی از غرفه خبرگزاری مهر در نمایشگاه مطبوعات داشته اند و از فعالیتهای این خبرگزاری ابراز رضایت کرده اند.

صدرائیان در پایان به نشستی که چند هفته پیش به میزبانی این خبرگزاری در استان گلستان برگزار شد، اشاره کرد و گفت: در نشست مذکور که علمای اهل تسنن و شیعه، امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان گلستان، رئیس سازمان تبلغیات و برخی دیگر از شخصیتهای مهم حضور داشتند، صحبتهایی در این زمینه وحدت و تقریب بین مذاهب مطرح  و بر این نکته تأکید شد که امروز، وحدت یک رسالت است و مسئولیت اصلی آن بر دوش رسانه هاست.  
 
https://taghribnews.com/vdcjmve8huqevtz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی