>> رئیس جمهوری لبنان بار دیگر خواهان تسریع در روند بازگشت آوارگان سوری به کشورشان شد | خبرگزاری تقریب (TNA)
تاریخ انتشار۱ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۲۴
کد مطلب : 290065

رئیس جمهوری لبنان بار دیگر خواهان تسریع در روند بازگشت آوارگان سوری به کشورشان شد

میشل عون رئیس جمهوری لبنان روز دوشنبه در دیدار با «پیتر کوسگروف» فرماندار کل استرالیا بار دیگر بر ضرورت بازگشت سریع آوارگان سوری به کشورشان شد.
رئیس جمهوری لبنان بار دیگر خواهان تسریع در روند بازگشت آوارگان سوری به کشورشان شد
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، عون در نشست خبری پس از دیدار با کوسگروف که در صدر هیاتی به بیروت سفر کرده، گفت که در این دیدار درباره اهمیت دستیابی به راه حل سیاسی در بحران سوریه و ضرورت سرعت دادن به روند بازگشت آوارگان سوری به مناطق امن در این کشور رایزنی و تاکید شد.
 
بحران سال های اخیر در سوریه باعث روانه شدن حدود یک و نیم میلیون آواره سوری به لبنان شده است.
 
مقام های لبنانی بارها گفته اند که حضور این تعداد از آوارگان سوری مشکلات اقتصادی و اجتماعی و حتی امنیتی در لبنان ایجاد کرده است.
 
میشل عون همچنین گفت که در دیدار با فرماندار کل استرالیا، خواهان حمایت این کشور از حقوق مشروع لبنان در محافل بین المللی و ضرورت اجرای قطعنامه های سازمان ملل از جمله قطعنامه 1701 شد.
 
قطعنامه 1701 به دنبال جنگ سال 2006 میلادی بین رژیم صهیونیستی و لبنان تصویب شد و هدف از آن جلوگیری از تکرار درگیری های مشابه بین دو طرف بود.
 
لبنان بارها اعلام کرده که رژیم صهیونیستی با تجاوز مستمر به مرزهای لبنان، این قطعنامه را نقض می کند.
 
میشل عون در نشست خبری با پیتر کوسگروف بار دیگر خواسته لبنان در معرفی این کشور به عنوان مرکز گفت و گوی ادیان و تمدن ها و اقوام را مطرح کرد.
 
رئیس جمهوری لبنان چندی پیش در نشست مجمع عمومی سازمان ملل پیشنهاد کرد که این سازمان، مرکزی را تحت نظر این سازمان در لبنان تاسیس کند که ماموریت آن پیشبرد گفت و گوی تمدن ها و ادیان باشد.
 
https://taghribnews.com/vdcjmye8iuqehyz.fsfu.html
مرجع : ایرنا
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی