تاریخ انتشار۱۲ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۱۴
کد مطلب : 200460

انتقال یگان زرهی و تجهیزات نظامی پیشرفته عربستان به عدن

عربستان امروز یگان زرهی خود را با تروریستهای القاعده و مزدوران منصور هادی در عدن مستقر کرد.
انتقال یگان زرهی و تجهیزات نظامی پیشرفته عربستان به عدن
 
به گزارش خبرگزاری تقریب (تنا) عربستان متجاوز پیش از ظهر امروز تجهیزات وخودروهای نظامی پیشرفته به همراه شمار زیادی از تروریستهای القاعده و مزدوران منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی را که درعربستان و دیگر مناطق آموزش دیده بودند دربندر بریقه عدن پیاده کرده است.
 
یک منبع نظامی با تایید این خبر افزود: تروریست های القاعده و مزدوران عربستانی طبق سناریوی حمله به اردوگاه و پایگاه نظامی العند برای انتقال تجهیزات نظامی شامل زره پوش ها، تانک ها ،موشک اندازها و هواپیما به پایگاههای هوایی و زمینی آماده می شوند.
 
درگیری بین تروریست های القاعده و مزدوران عربستانی با نیروهای مقاومت مردمی یمن همچنان در اطراف پایگاه العند علاوه بر حمله هوایی عربستان به این منطقه به شدت ادامه دارد .
 نیروهای مقاومت مردمی ضمن دفع حملات تروریست های القاعده ومزدوران عربستانی اجازه هیچ گونه پیشروی به آنها ندادند.

خبر دیگر اینکه روزنامه انگلیسی ساندی تایمز نوشت: یک مسوول بلندپایه سوری با تایید دیدار ماه گذشته علی مملوک رییس دفتر امنیت ملی سوریه با محمد بن سلمان جانشین ولیعهد سعودی در ریاض گفت: این دیدار با میانجیگری ولادیمیر پوتین، رییس جمهوری روسیه انجام شد.
 
رئیس جمهور روسیه طرح تشکیل ائتلاف منطقه ای مبارزه باتروریسم را با مشارکت سوریه و برخی کشورهای منطقه از جمله ایران و عربستان مطرح کرده است.
 
روزنامه الاخبار لبنان نوشت مملوک با هواپیمای روسی به ریاض رفت و درحضور رییس سازمان اطلاعات عربستان و یک مسوول بلندپایه روس با جانشین ولیعهد عربستان ملاقات کرده و با ابراز تاسف از وضعیت موجود گفته بود چرا باید سوریه عربستان و مصر که همواره مرکز ثقل جهان عرب بوده و همواره روابط خوبی داشته اند حالا با میانجیگری کشوری دیگر با هم گفتگو کنند.

 به نوشته این روزنامه، مملوک عربستان را "مسوول کل ویرانی ها، خرابکاریها، حمایت از تروریسم، پشتیبانی مالی از آن و پرداخت پول به برخی عشایر از مدتها پیش و تشویق آنان به انشعاب و جدایی در درون ارتش سوریه" دانسته و گفته بود با این همه دمشق در برخورد سیاسی و رسانه ای، به عربستان به عنوان یک کشور، تعرض نکرده است.
 
این روزنامه انگلیسی نوشت: محمد بن سلمان نیز در این دیدار نقطه نظرات خود را مطرح و ابراز امیدواری کرد که این دیدار سرآغازی برای شنیدن صحبتهای یکدیگر باشد و درخصوص ادامه تماسها - بدون تعیین زمان معین - توافق شد.
 
 
https://taghribnews.com/vdcjmye8yuqeyxz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی