تاریخ انتشار۱ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۳۷
کد مطلب : 272489

رهبران کشمیر خواستار حضور پرشور مردم در روز قدس شدند

رهبران مقاومت کشمیر در اطلاعیه‌ای مشترک، حضور پرشور مردم در جمعه الوداع و شرکت در راهپیمایی یوم القدس و یوم الکشمیر را خواستار شدند.
رهبران کشمیر خواستار حضور پرشور مردم در روز قدس شدند
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، رهبران مقاومت مردمی در کشمیر و جامو روز گذشته، در اطلاعیه‌ای مشترک، خواستار حضور پرشور مردم در راهپیمایی یوم القدس و یوم الکشمیر، در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان شدند.

در بیانیه مشترک منتشر شده توسط رهبران مقاومت آمده است: در این روز صدای اعتراض ما از مساجد، زیارتگاه و تکیه‌ها شنیده خواهد شد، فریاد اعتراض ما برای جنایات انجام شده توسط نیروهای هندی علیه مردم کشمیر و به منظور بازپس گیری مسجد الاقصی و بیت المقدس از اسرائیل غاصب بلند خواهد شد، به علاوه قطعنامه‌ای نیز در همین راستا در تجمعات مردمی روز جمعه خوانده خواهد شد.

رهبران مقاومت مردمی کشمیر در ادامه اعلام کردند: درحالی که مردم فلسطین در دهه‌های گذشته در رنج و عذاب به سر می‌بردند، مردم کشمیر نیز برای به دست آوردن حق تعیین سرنوشت خودشان، جان فشانی‌ها و فداکاری‌های فزاینده‌ای از خود نشان داده‌ و از جان و مال شان مایه گذاشته‌اند.

رهبران کشمیر از بی‌تفاوتی جامعه بین‌المللی نسبت به این مسائل تلخ و سوزناک، ابراز نگرانی کرده و گفتند: این دو مسئله بسیار به هم شبیه هستند، در حالی که مسئله فلسطین تهدیدی برای صلح در خاورمیانه محسوب می‌شود، مسئله حل نشده کشمیر نیز یک چالش بزرگ برای صلح دائمی در جنوب آسیا بوده است؛ در هر دو منطقه مردم با تجاوز روبرو هستند، که در نتیجه آن انسان‌های زیادی جان خود را از دست داده و حقوق بشر دائما نقض می‌شود.

رهبران کشمیر از سازمان ملل، کنفرانس کشورهای اسلامی و جامعه بین‌المللی می خواهند تا نقش مثبتی برای حل این مشکلات ایفا کنند.
 
https://taghribnews.com/vdcjo8e8huqeaxz.fsfu.html
مرجع : حوزه
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی