تاریخ انتشار۵ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۰۵
کد مطلب : 199689
جهانگیری:

تهران و آنکارا می توانند همکاری موثری در مبارزه با تروریسم داشته باشند

معاون اول رییس جمهوری اقدام اخیر گروه تروریستی داعش در یکی از شهرهای مرزی ترکیه را محکوم کرد و گفت: تهران و آنکارا می توانند همکاری های سودمند و موثری در مبارزه با تروریسم و بازگرداندن آرامش به منطقه داشته باشند.
تهران و آنکارا می توانند همکاری موثری در مبارزه با تروریسم داشته باشند
به گزارش خبرگزاری تقريب(تنا) اسحاق جهانگیری پیش ازظهر دوشنبه در دیدار رضا هاکان تکین سفیر ترکیه در ایران با اشاره به اقدامات وحشیانه گروههای تروریستی در منطقه و کشتار بی رحمانه مسلمانان بی گناه در سوریه و عراق
گفت: دو کشور نسبت به برخی تحولات منطقه دارای اختلاف دیدگاه هستند.

 وی با یادآوری روابط دوستانه و تاریخی ایران و ترکیه اظهارداشت: این روابط براساس حسن همجواری، ارزش های مشترک فرهنگی و تاریخی میان دو کشور شکل گرفته است و نباید مسایل مورد اختلاف مانعی بر سر راه توسعه روابط و مناسبات میان دو کشور ایجاد کند.

 جهانگیری با بیان این که مقامات جمهوری اسلامی ایران نگاه ویژه ای نسبت به گسترش و تحکیم روابط با ترکیه دارند، گفت: باید تلاش کنیم در دوره ی جدید اهداف توسعه بیش از پیش روابط را محقق سازیم.

سفیر ترکیه نیز در این دیدار با تاکید براین که ترکیه همواره با انزوای ایران مخالف و خواستار مشارکت این کشور در سطح بین المللی بوده است گفت: امیدوارم این توافق گامی در جهت منافع ملت ایران و سایر ملت های منطقه باشد.

 رضا هاکان تکین با اشاره به شرایط حساس منطقه و توافق روسای جمهوری دو کشور برای افزایش همکاری برای مبارزه با تروریسم خاطرنشان کرد: هیچ کشوری درمقابل حملات تروریستها مصونیت ندارد و ترکیه نیز آمادگی دارد اقدامات لازم را برای برخورد با این گروه های تروریستی انجام دهد.

سفیر ترکیه با تاکید براین که ترکیه همواره مخالف فعالیت جریان های تروریستی نظیر داعش، پ ک ک و سایر گروه ها در منطقه بوده است، تاکیدکرد: ایران و ترکیه دو کشور بزرگ و تاثیر گذار در منطقه هستند و می توانند نقش مهمی در مقابله با تروریسم ایفا کنند.
https://taghribnews.com/vdcjohevhuqehmz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی