تاریخ انتشار۱۸ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۳۵
کد مطلب : 185080

ممنوعیت تبلیغات به منظور سفر به اسرائیل

تنا-لندن
سارا کالبورن (Sarah Colborne)، رئیس ائتلاف همدردی با فلسطین با استقبال از تصمیم نهاد ناظر بر تبلیغات در انگلیس گفت تبلیغات دروغین و ساختگی اسرائیل باید برچیده شود و شرکت های انگلیسی باید به عواقب انتشار این گونه تبلیغات نادرست بیندیشند.
ممنوعیت تبلیغات به منظور سفر به اسرائیل
در پی شکایات افراد و سازمان های حامی فلسطین، نهاد ناظر بر تبلیغات در انگلیس، تبلیغات اسرائیلی ها را مبنی بر سفر به بخش قدیمی بیت المقدس به عنوان بخشی از اسرائیل، ممنوع کرد.
به گزارش خبرنگار تقریب(تنا) از لندن، ائتلاف همدردی با فلسطین (Palestine Solidarity Campaign) با استقبال از رای نهاد ناظر بر تبلیغات در انگلیس (Advertising Standards Authority (ASA)) اعلام کرد تبلیغات دروغین در این باره را اداره گردشگری اسرائیل در دولت اشغالگر قدس صورت داده بود که آگهی های آن در روزنامه های سراسری انگلیس و نیز به صورت اعلامیه پخش می شد. همچنین در نشریه ماه فوریه فروشگاه های ویت رز (Waitrose) در انگلیس، تبلیغات به منظور ترغیب مردم به سفر به بخش قدیمی بیت المقدس، با عنوان طعم اسرائیل (Taste of Israel) درج شده بود که در همه شعبات این فروشگاه عرضه می شد. در تبلیغات اسرائیلی، بلندی های جولان که خاک سوریه است و در اشغال رژیم صهیونیستی است به همراه بیت المقدس، بخش هایی از اسرائیل معرفی شده بود که در پی شکایت ائتلاف همدردی بافلسطین و حمایت هواداران فلسطین، در بهمن ماه امسال، این قبیل تبلیغات اسرائیلی ممنوع شد. در این تبلیغات دروغین، حتی غذاهای فلسطینی، به عنوان غذای اسرائیلی معرفی شده بودند.
سارا کالبورن (Sarah Colborne)، رئیس ائتلاف همدردی با فلسطین با استقبال از تصمیم نهاد ناظر بر تبلیغات در انگلیس گفت تبلیغات دروغین و ساختگی اسرائیل باید برچیده شود و شرکت های انگلیسی باید به عواقب انتشار این گونه تبلیغات نادرست بیندیشند. وی افزود اداره گردشگری دولت اسرائیل، بازوی تبلیغاتی این رژیم است و تبلیغات آن، گمراه کننده و فاقد ارزش است. به گفته خانم کالبورن، در سال های 2009 و 2010 میلادی نیز رژیم اسرائیل در نقشه هایی که در ایستگاه های قطار زیر زمینی لندن نمایش داده می شد، بلندی های جولان، نوار غزه، کرانه باختری و بخش شرقی بیت المقدس را بخشی از اسرائیل معرفی می کرد که با شکایات مخالفان اسرائیل، آن توطئه نیز ناکام ماند و تبلیغات دروغین اسرائیلی ها ممنوع و برچیده شد. رئیس ائتلاف همدردی با فلسطین به شرکت ها، روزنامه ها و سازمان های انگلیسی هشدار داد از این روند درس بگیرند و ابزار تبلیغات دروغین اسرائیلی ها نشوند.

 
https://taghribnews.com/vdcjoievyuqeoyz.fsfu.html
مرجع : ائتلاف همدردی با فلسطین
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی