تاریخ انتشار۱۶ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۴۳
کد مطلب : 286781
//ویژه اجلاس بین المللی دیپلماسی وحدت//(6)

​"دیپلماسی وحدت" منافع و مصالح جهان اسلام را در بر می گیرد

تنا - استان آذربایجان غربی
یک روحانی برجسته اشنویه گفت: در "دیپلماسی وحدت" منافع و مصالحی فراتر از منافع ملی کشور مطرح است و منافع جهان اسلام مدنظر است نه یک کشور خاص.
​"دیپلماسی وحدت" منافع و مصالح جهان اسلام را در بر می گیرد
ماموستا عبدالسلام برهانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری تقریب در ارومیه اظهار داشت: در "دیپلماسی وحدت" هنر، فن و حل و فصل اختلافات بین کشورها از طریق گفتگو برای منافع ملی انجام می گیرد.

وی افزود: در چارچوب تامین مصالح جهان اسلام منافع کشورهای مسلمان هم تامین می شود بنابراین می توان گفت "دیپلماسی وحدت" قدرت نرمی برای جهان اسلام در مقابله با بلوک های دیگر قدرت است که با گفتگو و همگرایی نخبگان و دانشمندان اسلامی به دست می آید.

این روحانی اشنویه با بیان اینکه گفتگو و همگرایی نخبگان جهان اسلام می تواند در جهت دیپلماسی وحدت تاثیر بسزایی داشته باشد، تشریح کرد: چون کارگزاران اصلی عناصر "دیپلماسی وحدت" افراد غیردولتی و مخاطبان هم مردم هستند لذا نخبگان و دانشمندان اسلامی اعم از شیعه و سنی که دغدغه وحدت امت اسلامی را دارند باید باهم تعامل و همگرایی داشته باشند تا بتوانند "دیپلماسی وحدت" را در جهان اسلام عملیاتی کنند.

برهانی با اشاره به اینکه عوامل و عناصر ثابت و متغیر زیادی برای وحدت جهان اسلام وجود دارد، ادامه داد: قرآن، سنت، سیره نبوی، پیامبر و خط واحد دینی به عنوان عوامل ثابت و مقاومت در برابر  استعمارگران، آمریکا و صهیونیست ها به عنوان عوامل متغیر مطرح هستند.

وی تصریح کرد: وحدت جهان اسلام از جمله محورهای مورد بحث گفتگو و همگرایی نخبگان اسلامی است و یکی از عوامل بسیار مهمی که امام راحل و مقام معظم رهبری نیز از آن به عنوان راهبرد در جهت وحدت امت اسلامی تاکید کرده اند، "مقاومت" است.
https://taghribnews.com/vdcjome8vuqeoaz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی