تاریخ انتشار۱۳ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۵۱
کد مطلب : 258782

درخواست حماس و جهاد اسلامی برای توقف همکاری امنیتی تشکیلات خودگردان با رژیم صهیونیستی

جنبش های حماس و جهاد اسلامی، سرویس های امنیتی تشکیلات خودگردان را از ادامه همکاری امنیتی با دشمن صهیونیستی و بازداشت گسترده شهروندان فلسطینی به ویژه اعضا و رهبران این دو جنبش و فعالان مقاومت در کرانه باختری به شدت برحذر داشتند.
درخواست حماس و جهاد اسلامی برای توقف همکاری امنیتی تشکیلات خودگردان با رژیم صهیونیستی
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، این دو جنبش روز سه شنبه در همایشی مردمی در حمایت از قدس در شهر "خان یونس" واقع در جنوب نوار غزه، ادامه همکاری امنیتی سرویس های امنیتی تشکیلات خودگردان با دشمن صهیونیستی را به شدت محکوم کردند و خواستار توقف هرچه سریع تر آن شدند.
 
در همین راستا، یکی از رهبران جهاد اسلامی در سخنانی تصریح کرد:تهدیدات لیبرمن و "بنی گانتس" وزیر جنگ و رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی به هیچ وجه ما را نگران و هراسان نمی کند و در صورت وقوع جنگ، از همان جایی که جنگ 51 روزه در تابستان سال 2014 با این رژیم به پایان رسیده بود، دوباره آن را آغاز خواهیم کرد و دشمن صهیونیستی جز سرسختی و مبارزه شدید از ما نخواهد دید و ما لحظه ای از دفاع از سرزمین و کرامت خود کوتاهی نمی کنیم.
 
"خالد بطش" اظهار داشت: جوهر و اساس نبرد ما با دشمن صهیونیستی در قدس همان بعد دینی و عقایدی آن است و البته در کنار آن نبرد بر سر تاریخ و تمدن را نیز نباید فراموش کرد.
 
بطش بازداشت های سیاسی در کرانه باختری را محکوم کرد و گفت: سرویس های امنیتی تشکیلات خودگردان در کرانه باختری هنوز کسب تجربه نکرده و گمان می کنند که می توانند سد راه مقاومت شوند؛ وی از تمامی اعضا و حامیان مقاومت در کرانه باختری خواست به جهاد و مبارزه علیه دشمن صهیونیستی ادامه دهند.
 
وی همچنین تجاوزات سرویس های امنیتی تشکیلات خودگردان علیه مدافعان قدس و مسجد الاقصی را به شدت محکوم کرد و خواستار مقابله با دروغ پردازی ها و ادعاهای دشمن صهیونیستی پیرامون قدس و مسجد الاقصی با استناد به قرآن، تاریخ، دلایل و مدارک تاریخی و آگاه سازی دیگران شد و گفت که نبرد ما با دشمن نبردی دنباله دار است.
 
از سوی دیگر، یکی از رهبران حماس نیز در سخنانی در این همایش گفت: دعوت تشکیلات خودگردان و دولت وفاق ملی به برگزاری انتخابات شهرداری ها و شوراهای محلی باطل و خارج از اجماع ملی فلسطین و بر خلاف توافق ملی صورت گرفته است.
 
اسماعیل رضوان تأکید کرد که برگزاری انتخابات باید به بعد از تحقق آشتی و وحدت ملی موکول شود در غیر این صورت، هر اقدامی کودتا علیه انتخابات و سند وفاق ملی محسوب می شود.
 
رضوان افزود: دیگر دودستگی و اختلافات بس است و ما نیازمند اتخاذ رویکرد و موضعی واحد و وحدت بخشی به ملت فلسطین به منظور مقابله یکپارچه علیه دشمن هستیم.
 
وی در ادامه به تصمیم دولت جدید آمریکا برای انتقال سفارت خود به قدس اشاره کرد و گفت که این اقدام موجب جریحه دار شدن احساسات و عواطف فلسطینیان و سراسر امت اسلامی خواهد شد و پیامدهای بسیار خطرناکی برای کل منطقه در پی خواهد داشت و هرگونه مسئولیت آن متوجه دولت آمریکا خواهد بود که به هر شیوه ای می کوشد تا از رژیم اشغالگر قدس حمایت به عمل آورد.
 
اسماعیل رضوان اظهار داشت: باید به امت اسلامی و عربی بگوییم که زمان آن فرا رسیده تا بدانید خطر حقیقی رژیم اشغالگر قدس است، بنابراین نه عادی سازی روابط و نه تماس و مذاکره ای باید با این رژیم انجام شود.
 
رضوان خطاب به دشمن صهیونیستی گفت:تجاوزات و اقدامات نژاد پرستانه علیه کودکان فلسطینی در ایست بازرسی ها هرگز موجب تضعیف روحیه و اراده مقاومت نمی شود و قطار انتفاضه را متوقف نمی کند؛ وی ادامه داد: تمامی این تجاوزات و جنایت ها، جنایات جنگی و ضد بشری است و سران رژیم صهیونیستی باید به خاطر آن بازخواست و محاکمه شوند.
 
این رهبر حماس در ادامه بازداشت های سیاسی در کرانه باختری را به شدت محکوم کرد و خواستار توقف هرچه سریع تر همکاری امنیتی با دشمن صهیونیستی و بازداشت شهروندان فلسطینی در کرانه باختری شد.
 
اسماعیل رضوان در پایان از تمامی ساکنان قدس که از مسجد الاقصی و کرامت امت اسلام دفاع می کنند و شیخ رائد صلاح ، تجلیل کرد و گفت که جنایت های دشمن صهیونیستی علیه ملت فلسطین هرگز بدون پاسخ نخواهد بود.

خبر دیگر اینکه، عضو کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین و دبیر کل جبهه عربی روز گذشته سه شنبه در اثر عارضه قلبی درگذشت.

یک مسئول جبهه عربی تصریح کرد:"جمیل شحاده" روز سه شنبه دچار ایست قلبی شد و به دنبال آن به بیمارستان دولتی رام الله انتقال یافت تا اینکه عصر خبر درگذشت وی اعلام شد.
 
شحاده متولد 10 مه سال 1947 در شهر طولکرم واقع در شمال کرانه باختری بود.
https://taghribnews.com/vdcjooe88uqeiaz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی