تاریخ انتشار۲۲ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۳۶
کد مطلب : 168782
امام جمعه نجف اشرف در گفتگو با تقریب:

جهان اسلام نیازمند وحدت دیدگاه در مورد مسئله فلسطین است

تنا - اختصاصی
امام جمعه نجف اشرف تأکید کرد: آنان که فتنه های مذهبی را بر انگیخته و از داعش تروریست در عراق حمایت کرده اند، در اجرای نقشه های خود شکست خورده اند.
جهان اسلام نیازمند وحدت دیدگاه در مورد مسئله فلسطین است
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، "سید صدر الدین قبانچی" امام جمعه نجف اشرف، در حاشیه برگزاری کنفرانس بین المللی "نقش علمای مسلمان در حمایت از مقاومت فلسطین" که روزهای ۱۸ و ۱۹ شهریور در تهران برگزار شد، در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار تقریب تأکید کرد: این کنفرانس از نظر زمانی و مکانی، گام صحیح و مثبتی بود به ویژه که مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی که به موضوع وحدت اسلامی اهتمام می ورزد، برگزار کننده آن بود و مدعوین نیز همگی از علمای جهان اسلام بودند.

وی افزود: در زمانی که جهان اسلام نیاز شدیدی به وحدت دیدگاه ها در مورد مسئله فلسطین دارد، و علمای اسلام بیشترین اهتمام را به این مسئله دارند، باید چنین نشست ها و کنفرانس هایی برگزار شود.

فلسطین مسئله همه ملت ها است
حجت الاسلام قبانچی در ادامه تأکید کرد: تا زمانی که مسئله فلسطین تنها به دست دولت ها است، شکست خواهد خورد و هرگز به پیروزی نخواهد رسید، از این رو ضرورت دارد که این مسئله به ملت ها منتقل شود.

وی افزود: امام خمینی(ره) نیز زمانی که مسئله فلسطین را عمومی کرد و بشارت پیروزی داد، به همین روش رفتار کرد و از ملت غزه و فلسطین خواست تا وارد یک جنگ میدانی و سیاسی با رژیم صهیونیستی شوند تا به پیروزی کامل دست یابند.

شکست طرح فتنه در عراق
امام جمعه نجف اشرف در پاسخ به سوالی در مورد وضعیت عراق پس از تشکیل دولت، میزان خشنودی مردم از این رخداد و سهم دولت جدید در شکست دادن داعش در این کشور خاطرنشان کرد: اولین آثار دولت جدید، خشنودی ملت عراق بوده است و این مسئله در جامعه این کشور مشهود است زیرا همه مردم، جزئی از حکومت و نماینده آن شده اند و هنوز اقدامی در جهت ایجاد فتنه مذهبی در این کشور صورت نگرفته است، به همین دلیل تمام مردم این کشور از هر قوم و مذهبی که هستند، شادمان‌ و خشنودند.

سید صدر الدین قبانچی در مورد نقش دولت جدید در از بین بردن فتنه داعش نیز تأکید کرد: با روی کار آمدن دولت جدید در عراق، بساط حامیان داعش برچیده شد، زیرا دلیل آنان برای فتنه انگیزی و اجرای نقشه‌هایشان، احساس مظلومیت و محرومیت خود بود و با تشکیل حکومت جدید در این کشور، کسانی که محیط را با هر بهانه ای برای داعش آماده می کردند، مجبور به عقب نشینی شدند.

امام جمعه نجف اشرف با اشاره به تعیین معاونان رئیس جمهوری عراق از اهل سنت و شیعه، این کار را دلیلی بر همکاری این دو مذهب دانست و در مورد تفاوت این مسئله در لبنان و عراق گفت: لبنان از زمان امضای توافقنامه ۱۹۸۹ طائف که به منظور پایان دادن به جنگ داخلی ۱۵ روزه به امضا رسید، همین تجربه را به انجام رساند اما شکست خورد زیرا این راه حل در لبنان از سوی دیگران پیشهاد شده و بر آنان تحمیل شده بود، اما در عراق، اینگونه نبود و خود عراقی ها به این راه حل دست یافتند؛ از این رو تفاوت این دو به روشنی دیده می شود.
https://taghribnews.com/vdcjooev8uqemaz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی