تاریخ انتشار۲۱ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۸:۰۰
کد مطلب : 168683
رییس جبهه عمل مقاوم لبنان در گفتگو با تقریب:

علمای اسلام باید در جهت دهی به حركت تقریب فعال باشند

تنا – اختصاصی
هماهنگ کننده جبهه عمل اسلامی و رییس جبهه عمل مقاوم لبنان، تقریب مذاهب اسلامی را لازمه دوره كنونی توصیف كرد و بر لزوم فعالیت بیشتر علمای اسلامی برای جهت دهی به حركت تقریب بین مذاهب اسلامی تاكید كرد.
علمای اسلام باید در جهت دهی به حركت تقریب فعال باشند
شیخ زهير جعيد در گفتگو با خبرنگار تقریب(تنا) در حاشیه برگزاری همایش بین المللی علمای اسلامی در حمایت از مقاومت فلسطین با اشاره به موفقیت مقاومت اسلامی در برابر تجاوز اخیر رژیم صهیونیستی به نوار غزه، اظهار داشت: تنها پایداری و مقاومت می تواند در برابر زیاده خواهی های رژیم صهیونیستی موثر باشد.

وی نقش علمای اسلام را در همگرایی بین مسلمانان مهم برشمرد و گفت: علمای مذاهب اسلامی اعم از شیعه و سنی باید فرهنگ تقریب را بین مسلمانان نهادینه كنند؛ آنها باید به پیروان مذاهب اسلامی آموزه های حقیقی دین اسلام از جمله زندگی مسالمت آمیز بین مذاهب و احترام به یكدیگر را بیاموزند.

این عالم اهل سنت لبنان با اشاره به فعالیتهای مجمع تقریب در این راستا، گفت: مجمع تقریب با برگزاری چنین همایشهایی می تواند مبانی تئوری انسجام و وحدت بین مسلمانان را ارائه و علمای اسلام با بهره گیری از اهداف همایش، این تئوری را به مرحله اجرا بگذارند.

رییس جبهه عمل مقاوم لبنان در ادامه تشكیل اتحادیه علمای مقاومت را اقدامی شایسته جهت یكپارچه سازی تلاشهای علما برای حمایت از مقاومت اسلامی برشمرد و خاطرنشان كرد: طرح این اتحادیه باید پیش از این مطرح می شد تا شاهد چند صدایی در این زمینه نباشیم.

وی در ادامه با اشاره به محوریت مسجدالاقصی برای مسلمانان نسبت به خطراتی كه قبله اول مسلمین جهان را تهدید می كند هشدار داد و بیان داشت: یكی از اهداف اصلی این اتحادیه می تواند بر محوریت این مسئله و مقاومت در برابر طرح های رژیم صهیونیستی برای تخریب این مكان مقدس كه بیش از پیش مطرح گردیده، متمركز شود.
https://taghribnews.com/vdcjooevtuqemmz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی