تاریخ انتشار۴ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۵۴
کد مطلب : 263588
//تحولات سوریه//

داعش در شرق حلب در آستانه فروپاشی کامل/ تلفات سنگین جبهه النصره درجوبر دمشق

با تکمیل محاصره شهرک دیرحافر؛ مهمترین پایگاه داعش در ریف شرقی حلب در آستانه آزادی به دست ارتش سوریه قرار دارد؛ آزادسازی دیرحافر را باید فروپاشی کامل داعش در ریف شرقی حلب شمرد.
داعش در شرق حلب در آستانه فروپاشی کامل/ تلفات سنگین جبهه النصره درجوبر دمشق
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، در ادامه عملیات نظامی ارتش سوریه در دو جبهه ریف شرقی و شمال شرقی حلب، این نیروها روز گذشته (پنج شنبه) موفق شدند، شهرک «دیر حافر»، در ریف شمال شرقی حلب را به محاصره کامل خود درآورده و راه‌‌‌های امداد و کمک‌رسانی گروه تروریستی تکفیری «داعش» به این شهرک را قطع کنند.
 
براساس گزارش‌های میدانی، محاصره کامل شهرک دیر حافر که در 52 کیلومتری شهر حلب واقع شده، به عنوان مهمترین پایگاه داعش، در ریف شرقی استان حلب پس از آن صورت گرفت که ارتش سوریه موفق شد، در عملیاتی غافلگیرکننده شهرک‌ها و روستاهای قرار گرفته اطراف این شهرک مانند لالا محمد، تل السوس، الأحمدیة، الکباریة و العاکولة، در مسیر بزرگراه حلب – رقه و در شمال دیر حافر را آزاد کند.
 
یک منبع آگاه میدانی در این خصوص توضیح داد: ارتش و نیروهای مسلح سوریه از دو محور شمالی و جنوبی حملات گسترده و سنگینی را با هدف پیشروی به سمت دیر حافر آغاز کردند که در نتیجه آن موفق شدند، شهرک‌های جنى السلامة و أم المرا و در ادامه شهرک‌های ام عدسة و خلیلة را در شرق دیر حافر آزاد کنند.
 
به گفته این منبع آگاه میدانی با آزادسازی شهرک ام عدسه و خلیلة و در دست گرفتن کنترل آن و به موازات پیشروی نیروهای سوری به سمت لالا محمد در شمال شرقی دیر حافر، دیگر یگان‌های ارتش سوریه نیز پیشروی از محور شمالی به سمت دیر حافر را آغاز کردند که با آزادسازی شهرک‌های رسم الکبار، الأحمدیة، تل السوس و الکباریة همراه بود.
 
با احتساب این پیشروی‌ها که تا روز پنج شنبه 3 فروردین حاصل شده بود، گروه تروریستی تکفیری داعش از سه طرف در دیر حافر به محاصره ارتش سوریه درآمده و این شهرک زیر پوشش آتش مستقیم ارتش سوریه قرار گرفته بود.
 
اما با ادامه عملیات ارتش سوریه اطراف دیر حافر و آزادسازی روستای «ام تینه» در شمال شرقی این شهرک، داعش از روز جمعه از چهار جهت در دیر حافر به محاصره کامل ارتش سوریه درآمده و تمام راه‌های ارتباطی این گروه با دنیای خارج قطع شده است.
 
تلفات سنگین جبهه النصره درجوبر دمشق
 
منابع میدانی سوریه از کشته و زخمی شدن صدها تن از عناصر مسلح گروه تروریستی جبهه النصره در جوبر در شرق دمشق خبر دادند.
 
نیروی هوایی و واحد توپخانه ارتش این کشور، به مواضع گروه های مسلح که تشکیلات آنان درمحورهای درگیری درمنطقه به سرعت درحال نابودی است، حمله کردند.
 
یکی از فرماندهان عملیاتی ارتش سوریه گفت: در عملیات جوبر صدها تن از عناصر جبهه النصره کشته و یا مجروح شدند.
 
نیروهای ارتش سوریه با استفاده از تاکتیکهای نظامی ویژه، عناصر مسلح را زمین گیر کرده و قدرت مانور آنان را گرفته اند.
 
بر اساس این گزارش، عناصر مسلح سعی دارند از طریق منطقه جوبر، محاصره همقطاران خود را در "قابون" بشکنند، و خطوط ارتباطی خود بین جوبر و غوطه شرقی را دوباره برقرار کنند.
 
https://taghribnews.com/vdcjote8ouqemiz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی