تاریخ انتشار۲۸ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۳۰
کد مطلب : 263083
ائمه جمعه اهل سنت استان گلستان:

امنیت و ثبات جامعه در گرو پایبندی به اتحاد و انسجام اسلامی است

امامان جمعه اهل سنت استان گلستان در آخرین نماز جمعه سال 95 با اذعان بر اینکه امنیت و ثبات جامعه اسلامی در گرو پایبندی به اتحاد، یکپارچگی و انسجام مسلمانان ایجاد می شود بر دوری از هر گونه تفرقه و اختلاف تاکید کردند.
امنیت و ثبات جامعه در گرو پایبندی به اتحاد و انسجام اسلامی است
به گزارش خبرگزاری تقریب از گرگان، امام جمعه اهل سنت گنبد کاووس، گفت: در جامعه اسلامی همه مذاهب دارای  ارج و احترام هستند. «آخوند عبدالباسط نوری زاد» در نماز جمعه مصلی بزرگ وحدت شهر گنبد کاووس، اظهار کرد: در جوامع اسلامی، مجتهدان بسیاری با مذاهب مختلف اسلامی به فعالیت دینی مشغول هستند همه این مجتهدان و پیروانشان دارای ارج و احترام هستند؛ زیرا  همه از یک کتاب و سنت پیروی می کنند.
به گفته وی؛ والاترین مجتهد، مجتهدی است که علاوه بر بصیرت و اشراف به مسائل و احکام دینی و آگاهی از علوم،  به دور از تعصبات مذهبی به عقاید سایر مذاهب اسلامی احترام قائل باشد.
مدیر حوزه علمیه اهل سنت احمدیه شهر گنبد کاووس با بیان اینکه عالمان و هدایت گران جامعه از جایگاه خاصی برخوردارند، گفت: در روایتی پیامبراکرم(ص) عالمان جامعه را به میوه های طبیعت تشبیه کرده و به امت خود سفارش کرده تا از ثمرات طبیعت به خوبی بهره مند شوند.
وی، ادامه داد: همانگونه که جامعه نیازمند اساتید، اطباء و کارشناسان علمی است، نیازمند علما و مجتهدین آگاه به احکام شرع است تا با ترویج و تبیین دین و احکام قرآن، مردم را از فساد و گمراهی ها آگاه و جامعه را به صراط مستقیم هدایت  کنند.   
امام جمعه اهل سنت گنبد کاووس با اشاره به نزدیکی سال جدید، تصریح کرد: یک سال دیگر از عمر همه ما گذشت و امروز بسیاری از عزیزانمان درکنار ما نیستند، زندگی انسان ها صد سال هم طول بکشد به سرعت می گذرد و همه ما نیز رهگذر هستیم و توشه آخرت ما ایمان، تقوا و جلب رحمت و مغفرت الهی است.
وی، افزود: حضرت نوح (ع) 950 سال عمر کرد و گذشت زمان را به داخل شدن از یک در و خارج شدن از در دیگر یک اتاق تشبیه کرده اند.
به گفته وی؛ خداوند متعال برای هدایت و رستگاری انسان ها کتاب قرآن را پیش روی بشریت قرارداده و پس از پیامبر اکرم (ص) نیز موعظه گران و مجتهدانی را از میان خودمان برای راهنمایی برگزیده است.
آخوند نوری زاد با یادآوری بهبودی و سلامت حضرت آیت الله نورمفیدی نماینده ولی فقیه در استان گلستان، ابراز کرد: ایشان طی پیامی از همه مردم استان بخصوص اهل سنت که خالصانه نسبت به شفای عاجل ایشان دعا کردند تشکر و قدردانی کردند.
وی، ادامه داد: آیت الله نورمفیدی از علمای تاثیر گذار در وحدت بین اقوام و مذاهب ایران و استان  هستند و ارادت خاصی نسبت به ترکمن ها و اهل سنت استان گلستان دارند.
امام جمعه اهل سنت گنبد کاووس خاطر نشان کرد: امیدوارم سال آینده سالی پر ازخیر و برکت همراه با وحدت بین مردم و همدلی و همگامی بین مردم و دولت باشد.
وی، افزود: از زحمات بی وقفه دولت مردان و نیروهای نظامی و انتظامی در جهت خدمت رسانی به مردم  و حفظ امنیت در کشور تشکر می نماییم.

امام جمعه موقت اهل سنت بندر ترکمن، گفت: وحدت ملی و انسجام اسلامی نشان دهنده عزت و پایداری مسلمانان است.«آخوند عبدالرحمن کر» در نماز جمعه مسجد جامع قبا بندر ترکمن، اظهار کرد: پايبندی به ضرورت اتحاد ملی و لوازم آن گام نخست در تقويت وحدت و همگرایی امت اسلامی است.
به گفته وی؛ عدم تبیین صحیح از اتحاد ملی و انسجام اسلامی و عمل نکردن بر زمينه ها و لوازم آن تا جايی كه هر كس خود را محور آن بداند تضعيف اتحاد و كمرنگی انسجام را در جامعه به همراه دارد.
مدرس مدرسه علوم دینی قبا بندر ترکمن با بیان اینکه اتحاد ملی نيازمند تفاهم ملی است، گفت: در سايه اتحاد و انسجام بايد جرياناتی كه مانع همدلی و اتحاد مسلمانان بوده و جز خودمحوری و حذف ديگران به طرح ديگری نمی انديشند منزوی شده و فرصت ظهور و بروز از آنان گرفته شود.
وی، ادامه داد: وظيفه علما و دانشمندان و روشنفكران است كه راهكارهای موثر در جهت ايجاد وحدت ملی و انسجام اسلامي را پيش روی مسلمانان آگاه قرار داده و سپس منشور وحدت اسلامی را با توجه به نياز اصلی جهان اسلام يعنی وحدت و انسجام طراحی نمايند.
آخوند کر پشیمانی از انجام گناه را از نخستین گام های قبولی توبه دانست و گفت: کسی که هنوز از گناه خود غافل است یا آنکه از بدی‌های خود احساس ناراحتی نمی‌ کند، چگونه می‌تواند به‌ سوی خدا برگردد و از او طلب بخشش کند.
به گفته وی؛ توبه پس از ندامت و پشیمانی تحقق می‌ یابد؛ ولی پس از تحقق توبه، پایداری در آن نیز بسیار مهم است.
این عالم برجسته اهل سنت گلستانی با اعلام اینکه هیچ کسی نباید از رحمت خداوند مایوس شود، گفت: خداوند از اظهار پشیمانی بنده گناهکار خوشحال می شود و او را با آغوش باز می پذیرد.وی، افزود: ضروری است انسان برای کسب خوشبختی و سعادت اخروی نباید توبه را به تاخیر بیندازد.

خطیب اهل سنت آق قلا، گفت: در عصر حاضر اتحاد همه فرق اسلامى امری ضروری است.«آخوند اسماعیل قرنجیک» در نماز جمعه اهل سنت شهر آق قلا، اظهار کرد: نفى مذاهب مشکلات را حل نمی کند، مذاهب اسلامی هر كدام در منطقه خودشان، امور معمولى خودشان را انجام دهند؛ اما روابطشان را با يكديگر حسنه كنند.
به گفته وی؛ امروز مساله وحدت براى مسلمين يك نياز قطعى است که باید در راستای تحقق آن حرکت کنند.
مدرس مدرسه علوم دینی مصلحی آق قلا با یادآوری اینکه امروز مسلمانان به اخوت و برادرى بیش از هر زمان دیگری احتياج دارند، گفت: امروز شعار برادری از هميشه جدى‏ تر است، امروز اين ضعف و ذلتى كه مسلمانان در دنيا دچار آن شده‏اند، ناشى از همين تفرق و اختلاف است.
وی، افزود: استکبار با وحدت دشمن است، وحدت مسلمين، به ضرر آنهاست؛ لذا سعى مى‏ كنند وحدت را بشكنند.
آخوند قرنجیک با تاکید بر اهمیت فوق العاده نیکی به پدر و مادر در دین مبین اسلام، تصریح کرد: قرآن کریم پس از امر به عبادت خدا، به نیکی به والدین سفارش کرده است.

امام جمعه اهل سنت چنارلی، گفت: نعمت امنیت و آرامش که حاصل تلاش و جانفشانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران است را باید سپاس گفت و از خداوند شکرگزاری نمود.«آخوند اسماعیل قدیری» در نماز جمعه این هفته چنارلی، اظهار کرد: انسان باید در برابر این همه نعمت پروردگار خود خاضع و سپاسگذار باشد تا رضایت الهی را کسب نماید.
به گفته وی؛ اگر کسی نعمتی را درک نکند، انتظار شکر نیز از او نباید داشت، در روایت آمده است که امنیت و سلامتی، دو نعمت پوشیده ای است که کفران می شود، این کفران به سبب این است که انسان نعمت بودن این دو را به صورت معمول درک نمی کند، خانواده ما، اطرافیان ما از مصادیق دیگر نعمت هایی است که گاه نعمت بودن آن درک نمی شود.
مدرس حوزه علمیه اهل سنت ربانیه چنارلی با یادآوری اهمیت حفظ حجاب و عفت برای زنان مسلمان، تصریح کرد: خداوند متعال در بسیاری از سوره های قرآن از آن به عنوان یک ضرورت یاد می کند و آن را حافظ انسان در برابر بسیاری از بیماری های جسمی و روانی می داند از نظر اسلام حجاب فقط اختصاص به زن ندارد؛ بلکه نوعی پرده است که در روابط میان زن و مرد وجود دارد. در اسلام حجاب مانع گمراهی و خودنمایی و حافظ حرمت و از آداب عفت و حیا است.وی، افزود: نبی مکرم اسلام (ص) تاکید فراوانی بر حفظ حجاب و عفت زنان مسلمان داشت حتی حاضر شد برای دفاع از عفت زنان مسلمان با یهودیان مدینه جهاد کند.
امام جمعه اهل سنت چنارلی با اشاره به فرارسیدن سال نو خورشیدی، اظهار کرد: اگر انسان ها در مراسم نوروز به دنبال مفاهيم سازنده و لذت بخشی که شرع اسلام به آن توصیه کرده بروند قطعا چنين روزى مبارك است؛ ولى اگر از اين ايام سوء استفاده شود و به جاى مراسم سازنده، به خرافات روى آورند بايد خط بطلان بر چنين مراسمى كشيد.

امام جمعه اهل سنت مسجد داغستانی كلاله، گفت: جریانات تکفیری و افراطی با افزایش خشونت گرایی در جهان موجب تضعیف قدرت مسلمین می شوند.«آخوند دوست محمد میرحسن زاده» در آخرین نماز جمعه اهل سنت مسجد داغستانی کلاله، اظهار کرد: فعالیت و اقدامات این گروه ها در نزد تمامی مذاهب اسلامی مورد نکوهش است.
به گفته وی؛ مهم ‌ترین اشتراک دو جریان خوارج و گروه های تکفیری ریشه در فهم قاصر آنها از دین است.
مدیر و مدرس حوزه علمیه اهل سنت گلیداغ، علما و روحانیون را وارثان انبیا دانست و گفت: عمل بهتر از نیت است یعنی علما و روحانیونی که با زحمت فراوان درس می خوانند و وارث پیامبر می شوند اگر به علم خود عمل نکنند فرقی با افراد عادی ندارند و همانند کتابی می شوند که در داخل کمد گذاشته شده است.
آخوند میر حسن زاده با تبریک فرا رسیدن سال جدید به عموم مردم ایران، تصریح کرد: انشاءالله سال آینده سال پر از خیر و برکت و شادی و نشاط برای همه به ویژه برای مسلمانان باشد.
وی، ادامه داد: خداوند متعال نعمت های فراوان به انسان ها و موجودات عطا کرده است پس شایسته است که همیشه و در هر حال شاکر خداوند باشیم؛ زیرا در آخرت در قبال این همه نعمت از ما سوال می شود.
 به گفته وی؛ قدم برداشتن در راه اسلام و سعی و تلاش در راه گسترش آن از اقدامات موثر ما در سال آینده باشد؛ زیرا انسان ها برای دنیای مادی تلاش فراوان و خستگی ناپذیر انجام می دهند، چرا به خاطر دین و اسلام این کار را نکنند.

 
https://taghribnews.com/vdcjote8tuqemyz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی