تاریخ انتشار۱۹ مهر ۱۳۹۰ ساعت ۸:۵۸
کد مطلب : 66378

۱۷ کشته و ۲۲۷ زخمی در پی درگیری ها در زادگاه قذافی

تنا
نیروهای شورای ملی انتقالی، حملات خود به این شهر را به اوج خود رسانده و شدت محسوسی بخشیدند، اما با مقاومت شدیدتر نیروهای وفادار به قذافی مواجه شدند.
۱۷ کشته و ۲۲۷ زخمی در پی درگیری ها در زادگاه قذافی
به گزارش منابع خبری از یک بیمارستان صحرایی در نزدیکی شهر سیرت ( زادگاه معمر قذافی )، در پی تلاش ها برای آزادسازی این شهر، ۱۷ تن از مبارزان شورای ملی انتقالی (NTC) کشته و ۲۲۷ تن از آنان نیز مجروح شدند.

نیروهای شورای ملی انتقالی، حملات خود به این شهر را به اوج خود رسانده و شدت محسوسی بخشیدند، اما با مقاومت شدیدتر نیروهای وفادار به قذافی مواجه شدند. گفته می شود که این بار، نیروهای مخالف دولت، بیشترین تلفات را از زمان آغاز درگیری ها برای آزادسازی سیرت، داشته اند.
 
مبارزان NTC ماجرا را به خبرگزاری شین هوا (Xinhua) این گونه توضیح دادند: " وفاداران سرهنگ قذافی، تک تیراندازهای زیادی را در جای جای شهر مستقر کرده اند و خود با پرتاب خمپاره با ما می جنگیدند که این مساله تهدید بزرگی برای ما به حساب می آید."

فراقی، یکی از مبارزان ارشد نیروهای شورای ملی انتقالی (NTC) به خبرنگار شین هوا گفت : "حملات نیروهای ما همچنان ادامه خواهد داشت، ولی از روز شنبه این روند کندتر شده است."

گفتنی است که نیروهای NTC کنترل برخی از خیابان های مهم سیرت را در دست دارند و برای پاکسازی این شهر از وفاداران قذافی، جای جای آن را مورد جستجو قرار می دهند. وی همچنین اظهار داشت : "تعداد زیادی از مزدوران وفادار به قذافی در روز شنبه دستگیر شدند."

در این میان احمد بنی، سخنگوی شورای ملی انتقالی، شرایط را این گونه توضیح می دهد : "از روز چهارشنبه کنترل اوضاع شهر سیرت در دست ما است . انتظار می رود که  شهر را به زودی آزاد کرده و کنترل کامل آن را در اختیار بگیریم."
https://taghribnews.com/vdcjotem.uqemazsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی