تاریخ انتشار۱ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۸:۴۲
کد مطلب : 251482

نفوذ نیروهای عراقی به مرکز شهر موصل/هلاکت 125 داعشی در عراق طی 24 ساعت گذشته

پایگاه خبری السومریه نیوز با انتشار تصاویری از نفوذ نیروهای اطلاعات نظامی عراق به مرکز شهر موصل و تصویربرداری آنان از کیوسک‌های بازرسی و نگهبانی داعش خبر داده است.
نفوذ نیروهای عراقی به مرکز شهر موصل/هلاکت 125 داعشی در عراق طی 24 ساعت گذشته
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، در این تصاویر خودروی نیروهای اطلاعاتی عراق نشان داده می‌شود که با حرکت از مقابل پایگاه‌های داعش در مرکز این شهر، از آن‌ها فیلمبرداری می‌کنند.

 این اقدام جسورانۀ نیروهای عراقی در مرکز شهر موصل در حالی صورت می‌گیرد که نیروهای نظامی عراق چندین کیلومتر تا مرکز این شهر فاصله دارند.

وزارت دفاع عراق روز گذشته در بیانیه‌ای اعلام کرد که 125 نفر از نیروهای داعش طی حملات نیروی هوایی ارتش عراق در 24 ساعت گذشته در اطراف موصل به هلاکت رسیده اند.

وبسایت نیروهای مردمی عراق (موسوم به الحشد الشعبی) نیز روز یکشنبه اعلام کرد که آن‌ها موفق شدند همۀ تونل‌های زیرزمینی داعش را در اطراف فرودگاه تلعفر و روستاهای مجاور در غرب موصل منهدم کنند؛ به گزارش این وبسایت نیروهای بسیج مردمی عراق در حال پیشروی به‌ سوی ناحیه تلعفر هستند.

در همین حال، فرمانده پلیس عراق شنبه (29 آبان) از آزادی کامل محور جنوب موصل و هلاکت 951 تروریست داعش خبر داد؛ شاکر جودت گفت: در عملیات محور جنوب موصل 25 مرکز بمب‌گذاری، 92 کمربند انتحاری و 83 موتورسیکلت بمب‌گذاری‌ شده منهدم شده است.

خبر دیگر اینکه، وزارت دفاع عراق، روز یکشنبه در بیانیه ای اعلام کرد:125 نفر از نیروهای داعش طی حملات نیروی هوایی ارتش عراق در 24 ساعت گذشته در اطراف موصل کشته شده‌اند.

بر اساس گزارش شبکۀ رووداو، این حملات هوایی در اطراف فرودگاه شهر تلعفر، محور اربیل به موصل، روستای عمرکان در شمال ناحیۀ نمرود، روستای خضر الیاس (در نزدیکی ناحیۀ تلعفر) و نیز در محور شرقی موصل صورت گرفته است.

وبسایت السومریه‌ نیوز نیز گفت: سرلشگر عبدالامیر رشید یارالله، فرمانده عملیات نینوا، طی بیانیه‌ای از کشته شدن یکی از سرکردگان داعش به نام "مروان حامد صالح الحیالی" در محلۀ عدن در ساحل شرقی موصل خبر داد.

یارالله پیشتر اعلام کرده بود که ارتش عراق روستای شور را در شمال نمرود از چنگ داعشی‌ها آزاد کرده و پرچم عراق را بر فراز ساختمان‌های این روستا برافراشته است.

ارتش عراق به اتفاق نیروهای مردمی و کرد پیشمرگه طی روزهای گذشته موفق به بازپس‌گیری ده‌ها روستا و شهرک در اطراف موصل از داعش شدند و نیز توانستند وارد ناحیۀ شرقی شهر شوند.
https://taghribnews.com/vdcjove88uqeixz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی