تاریخ انتشار۳ مهر ۱۳۹۰ ساعت ۱۲:۵۷
کد مطلب : 64488

برگزاری سمینار تخصصی ذبح حلال در شهر برمن آلمان

تنا وین
برای اولین بار در آلمان، سمینار تخصصی ذبح حلال در شهر برمن با همکاری و مشارکت عموم مسلمانان برگزار گردید .
برگزاری سمینار تخصصی ذبح حلال در شهر برمن آلمان
اولین سمینار تخصصی ذبح حلال با همکاری شوراهای ایالتی مسلمانان آلمان و با مشارکت علما و متخصصین در امر ذبح، مورخ ۱۷ سپتامبر ۲۰۱۱ در شهر برمن آلمان برگزار گردید .
این سمینار با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید آغاز گردید و سپس سرکار خانم زهرا محمد زاده از مجلس ایالتی، با اشاره به اهمیت پاکیزگی در اسلام و نیز لزوم مصرف گوشت حلال توسط مسلمانان، به سودجویی های تجاری برخی از شرکت ها اشاره کردند که با نام و مهر حلال، سوسیس و کالباس غیر حلال را به بازار عرضه می کنند .
دومین سخنران این سمینار آقای دکتر حنفی از شورای علمای عرب بودند. وی به تشریح ذبح حلال از منظر اهل سنت پرداخته و در بخشی دیگر از سخنانش در رابطه با روشهای پنج گانه ذبح که امروزه متداول است توضیحاتی دادند.
سخنران بعدی این سمینار، امام و مدیر مرکز اسلامی هامبورگ،حجة الاسلام دکتر رمضانی بودند. ایشان ضمن ابراز خرسندی از حضور در این سمینار به لزوم حضور نمایندگانی از همه مذاهب در این چنین سمینارهایی اشاره کرده و افزودند: "این نوع جلسات می تواند از یک سو زمینه را برای ایجاد مجموعه ای واحد که همه مراکز برای ذبح اسلامی از آن مجوز بگیرند را فراهم نماید و از سوی دیگر از سودجویی های تجاری برخی از شرکت های متخلف جلوگیری نماید." ایشان در ادامه واجبات و محرمات الهی را الطاف خداوند متعال برای سلامتی روح و جسم بشریت دانسته و افزودند: "هر چه در اسلام واجب شده است، مصلحت لازمه ای در آن وجود دارد و بالعکس هر چه حرام شده، فساد و مفسده ای در آن است و که باید مورد پرهیز قرار گیرد. اسلام نسبت به حقوق حیوانات بسیار حساس بوده و قوانین و احکام خاصی را هم در تربیت و هم در ذبح حیوانات دارد. همچنین هر کدام از احکام ظاهری اسلام چه در بحث خوردنی ها و آشامیدنی ها و چه در مورد نماز، روزه و... فلسفه ای دارد که توجه به آن در جذب افراد و خصوصاً جوانان به اسلام، نقش بسیار مؤثری دارد."
ایشان همچنین به برخی از سؤالات مطرح شده در رابطه با ذبح اسلامی از نظر فقه شیعه پاسخ داده و در پایان به برخی از مستحبات و مکروهات ذبح اشاره کردند.
چهارمین و آخرین سخنران، آقای دکتر ناصر المصری از علمای عرب بود که به تشریح حقوق حیوانات در اسلام و نیز احکام پرورش حیوانات پرداختند. و با اشاره به اینکه برخی از سوره های قرآن کریم به نام حیوانات نامیده شده، به بیان چند نمونه از رفتارهای پیامبر اکرم (ص) راجع به رفتار با حیوانات و نیز شکار پرداختند.
شایان ذکر است که، نتایج این سمینار در اختیار تمامی مراکز اسلامی اروپا و دیگر افراد ذیربط جهت استفاده هرچه بهتر قرار خواهد گرفت.
https://taghribnews.com/vdcjoxem.uqexozsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی