تاریخ انتشار۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۴۲
کد مطلب : 190787

نگرانی عفو بین الملل از وضعیت حقوق بشر در آمریکا

عفو بین الملل با ابراز نگرانی از وضعیت حقوق بشر در آمریکا، سال 2014 را بدترین سال در تاریخ حقوق بشر از زمان جنگ جهانی دوم برشمرد.
نگرانی عفو بین الملل از وضعیت حقوق بشر در آمریکا
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، سازمان عفو بین الملل به منظور بررسی بیشتر وضعیت حقوق بشر در آمریکای شمالی و جنوبی، دفتر جدید خود را در مکزیک تأسیس کرد.

این سازمان در گزارش سالانه خود از افزایش نقض حقوق بشر در برخی کشورهای قاره آمریکا از جمله ایالات متحده و سرکوب تظاهراتهای مسالمت آمیز در این کشور خبر داد.

عفو بین الملل در گزارشی اعلام کرد: در سال 2014 شاهد واکنشهای  گسترده مردمی نسبت به نقض حقوق بشر و از جمله در برزیل و آمریکا و مکزیک بوده ایم.

"سالیل شتی" دبیرکل سازمان عفو بین الملل در یک کنفرانس خبری در مکزیکو سیتی گفت: سال 2014 یکی از بدترین سال ها در تاریخ حقوق بشر از زمان جنگ جهانی دوم بوده است.

وی با بیان اینکه آمریکا و کانادا با چالش های زیادی در زمینه حقوق بشر روبرو هستند، افزود: مدافعان حقوق بشر در این مناطق با حملات مکرر  و شکنجه های مختلف روبرو بوده اند.

شتی  همچنین از  اعدام های خارج از چارچوب و اقدامات نژادپرستانه و خشونت آمیز بر ضد آفریقایی تباران، مهاجران، زنان و دختران انتقاد کرد.

وی خاطرنشان کرد: در قاره آمریکا با وجود پیشرفت اقتصادی، معافیت از مجازات به عنوان یک هنجار باقی مانده است و از سوی دیگر فقط صاحبان درآمد بالا، امکان دسترسی به آموزش و امکانات بهداشتی و امنیتی را دارند.
 
https://taghribnews.com/vdcjoyevauqehaz.fsfu.html
مرجع : تشرین آنلاین
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی