تاریخ انتشار۲۸ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۰۸
کد مطلب : 202134

دیدار فؤاد معصوم با مقامات اقلیم کردستان عراق

رئیس جمهوری عراق که برای گفتگو با طرف‌های سیاسی کُردی و با هدف حل و فصل بحران بر سر ریاست اقلیم کردستان به سلیمانه سفر کرده است با رئیس این اقلیم دیدار و گفتگو کرد.
دیدار فؤاد معصوم با مقامات  اقلیم کردستان عراق
به گزارش خبرگزای تقریب(تنا)، "فؤاد معصوم" رئیس جمهوری عراق در سفر به اقلیم کردستان عراق با مسعود بارزانی، رئیس این اقلیم درخصوص روند سیاسی، اوضاع نظامی و جنگ علیه داعش، بحث و گفت‌وگو کرد.

دو طرف همچنین در مورد اوضاع داخلی اقلیم کردستان عراق گفتگو و برضرورت حل اختلافات سیاسی از طریق مذاکرات میان تمامی طرف‌ها تاکید کردند .

به گفته خبرگزاری آلمان، "معصوم" طرحی را برای حل بحران میان طرف‌های سیاسی اقلیم کردستان ارائه کرده است.

دوره ریاست مسعود بارزانی امروز به پایان می‌رسد اما احزاب کرد هنوز نتوانسته‌اند به توافقی برای حل بحران ریاست اقلیم دست یابند؛ قرار است احزاب کُرد امروز نشست مهمی را برای حل بحران برگزار کنند.

رئیس جمهور عراق همچنین در دیدار خود از اقلیم کردستان با "جلال طالبانی" دبیر کل حزب اتحادیه میهنی کردستان (یکیتی) و رئیس جمهور پیشین عراق، دیدار کرد.

فؤاد معصوم در این دیدار با بررسی تحولات سیاسی و امنیتی عراق به نقش ویژه و تأثیرگذار طالبانی در مراحل مهم و مقاطع تاریخی عراق اشاره کرد و تصریح کرد: همه شخصیت های کشوری از جمله آیت الله سیستانی بر نقش مهم وی در حل بحرانها و مشکلات کشور تاکید می کنند.

رئیس جمهور عراق همچنین در دیدار با "نوشیروان مصطفی" رهبر جنبش تغییر و اعضای دفتر سیاسی یکیتی نیز در خصوص منصب ریاست اقلیم گفتگو کرد.

 
https://taghribnews.com/vdcjt8e8xuqeyvz.fsfu.html
مرجع : شفق نیوز
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی