تاریخ انتشار۷ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۹:۳۷
کد مطلب : 172534

وضعیت بحرانی اوارگان عراقی

طبق آخرین بر آوردهای انجام شده جهت تامین کمک های انساندوستانه برای آوارگان عراقی تا پایان سال ۲۰۱۵ دست کم به ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار نیاز خواهد بود.
وضعیت بحرانی اوارگان عراقی
رشید خلیلکوف  سرپرست دفتر هماهنگی کمک های انسانی سازمان ملل در ژنو که به همراه نمایندگان سازمان همکاری اسلامی از شهر های بغداد، اربیل و ایالت دهوک بازدید کرده بود وضعیت آوارگان عراقی در این مناطق بحران زده را وخیم توصیف و تاکید کرد که کوتاهی در تدارک و ارسال کمک های اولیه مورد نیاز برای این آوارگان منجر به وخامت غیر قابل جبرانی در شرایط آن ها خواهد شد.
وی با بیان این که بیش از ۸۵۰ هزار نفر از آوارگان عراقی که در اثر جنایات گروه تروریستی داعش شهر های خود را ترک کرده و در حال حاضر به منطقه کردستان عراق پناهنده شده اند، یادآور شد، دست کم ۹۰ هزار نفر از این آوارگان از داشتن سر پناه و محل سکونت محروم اند و در فضای باز و با کمترین امکانات زندگی می کنند.

خلیلکوف با اشاره به نزدیک شدن فصل زمستان تاکید کرد که تهیه ایستگاه های زمستانی برای توزیع کمک های انساندوستانه و تاسیس پناهگاه های لازم برای این آوارگان در درجه اول اهمیت قرار دارد .

بر اساس آمار های سازمان ملل بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر از مردم عراق که نیمی از آنان کودک هستند از اوائل سال جاری میلادی تا کنون در شهر های مختلف این کشور آواره شده اند که از این دسته صد ها هزار نفر نا گزیر در ساختمان ها و پناهگاه های نیمه تمام زندگی می کنند.
خلیلکوف یاد آور شد که در شرایط کنونی دست کم پنج میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از شهروندان عراقی برای ادامه حیات به کمک های انسان دوستانه فوری نهاد های بین المللی نیاز مند هستند.
https://taghribnews.com/vdcjt8evxuqeaiz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی