تاریخ انتشار۲۹ دی ۱۳۹۵ ساعت ۸:۵۶
کد مطلب : 257332

مراسم سومین روز رحلت آخوند عابدی کر و بزرگداشت آیت الله رفسنجانی در بندرترکمن برگزار شد

تنا گلستان
مراسم سومین روز رحلت «آخوند حاجی محمد عابدی کر»، از عالمان برجسته در علوم اسلامی، مفسر قرآن و امام جمعه فقید بندرترکمن و مراسم بزرگداشت آیت الله هاشمی رفسنجانی، رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام با حضور دکتر رامین نورقلی پور، نماینده مردم غرب استان گلستان، مهندس نبی هزار جریبی و دکتر نورمحمد تربتی نژاد، نمایندگان مردم شریف گرگان و آق قلا، رئیس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور، روحانیون و امامان جمعه اهل تشیع و تسنن، مدیران استانی و شهرستانی و عموم مردم در مصلی نماز جمعه قبا شهر بندرترکمن برگزار شد.
مراسم سومین روز رحلت آخوند عابدی کر و بزرگداشت آیت الله رفسنجانی در بندرترکمن برگزار شد
 به گزارش خبرگزاری تقریب از گلستان، نماینده مردم شهرستان های بندرترکمن، کردکوی، بندرگز و گمیشان در مجلس شورای اسلامی در این مراسم با اشاره به مقام و منزلت آیت الله هاشمی رفسنجانی، اظهار کرد: آیت الله هاشمی رفسنجانی استوانه انقلاب و یکی از تاثیرگذارترین شخصیت های نظام بود و به جرات می توان گفت که فقدان ایشان ضایعه بزرگی برای جامعه اسلامی رقم زد.
«رامین نورقلی پور»، ادامه داد: مراسم بزرگداشت آیت الله هاشمی رفسنجانی قرار بود چند روز پیش برگزار شود که با رحلت حاج آخوند عابدی کر مصادف شد و به همین خاطر دیرتر برگزار شد.
به گفته وی؛ آیت الله هاشمی رفسنجانی پیش از انقلاب هم از مبارزین اصلی در راستای پیروزی انقلاب اسلامی بود و رنج ها و صدمات بسیاری را در این راه متحمل شد و همچنین پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز در ساختار حکومتی نظام، حضور فعال داشت و یار و یاور بنیانگذار انقلاب اسلامی و همچنین مقام معظم رهبری بود.
عضو فراکسیون اهل سنت مجلس شورای اسلامی، رحلت آخوند عابدی کر، امام جمعه معزز شهر بندر ترکمن را نیز ضایعه بزرگی برای منطقه ترکمن صحرا دانست و گفت: بنده هم به نوبه خودم رحلت این دو بزرگوار را به خانواده این دو عزیز و مردم حوزه انتخابیه، علی الخصوص مردم شهرستان بندر ترکمن تسلیت عرض می نمایم.
وی افزود: حاج آخوند عابدی کر، شخصیتی علمی و وارسته داشت، بنده به عنوان یک شهروند در این شهر، سال ها، حداقل در نمازهای جمعه از صحبت ها و رهنمودهای ایشان استفاده می کردم و قطعا جای ایشان در بین ما بسیار خالی است.
نماینده مردم حوزه انتخابیه غرب گلستان در مجلس شورای اسلامی با اذعان بر دلنشین، علمی و منطقی بودن بحث های شیخ التفسیر ترکمن صحرا، تصریح کرد: در خدمت ایشان که بودیم بیشتر اوقات بحث های تفسیر قرآن بود، زیبا و دلنشین بودن صحبت هایشان باعث می شد مخاطبان بسیاری داشته باشند، در محضر ایشان که بودیم، ایشان همیشه ما را ارشاد می کردند.
وی ادامه داد: حاج آخوند عابدی کر، در رادیو گرگان قدیم و بعدا در صدا و سیمای گلستان فعالیت زیادی داشتند، صدای ایشان نه تنها در داخل کشور؛ بلکه به کشورهای آسیای میانه، افغانستان و بخش هایی از چین نیز می رسید و علاقه مندان بسیار زیادی داشت از این به بعد جای خالی ایشان مخصوصا در ماه های رمضان در رادیو گرگان احساس خواهد شد.
دکتر نورقلی پور با اعلام اینکه کتاب «تفسیر عابدی» از مهمترین تالیفات ایشان است، گفت: این تفسیر ترکمنی در 4 جلد به زبان فارسی نیز ترجمه شده است و مورد استفاده اقشار مختلف مردم و طلاب و علما حوزه های علمیه قرار گرفته است.
 وی، افزود: این استاد جلیل القدر سال های متمادی از عمر پر برکت خویش را صرف تربیت طلاب و روحانیون کرده بود.
https://taghribnews.com/vdcjtae88uqeitz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی