تاریخ انتشار۳ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۳۵
کد مطلب : 239332

​فرار داعشي ها از منبج سوريه با لباس زنانه

سه عضو داعش که قصد داشتند با پوشش زنانه از منبج سوريه فرار کنند، به اسارت نیروهای کرد درآمدند.
​فرار داعشي ها از منبج سوريه با لباس زنانه
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا) به نقل از پرس تي وي، همزمان با پایان یافتن مهلت 48 ساعته نیروهای دموکراتیک کرد سوریه به داعش برای عقب نشینی از منبج، این افراد با پوشیدن چادر سعی کردند همراه با غیرنظامیان از این شهر خارج شوند كه به وسيله نيروهاي دموكراتيك سوريه دستگير شدند. یکی از این دستگیر شدگان اعتراف کرد که تک‌تیرانداز داعش بوده است.

نیروهای دموکراتیک سوریه ائتلافی از نیروهای سیاسی و نظامی کُرد و عرب مورد حمایت امریکا هستند که در جنگ سوریه تشکیل شده و علیه داعش ‌جنگیده‌اند. این گروه از 11 خرداد عملیات نظامی خود را برای بازپس‌گیری منبج آغاز کردند و به تدریج با محاصره شهر در سوم تیر ماه وارد مناطق جنوب غربی شهر شدند.

شورای نظامی منبج با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: بدون درگیری، به تروریست‌های داعش اجازه داده خواهد شد تا این شهر را که در شمال سوریه واقع شده است، با تسلیحات سبک ترک کنند.

شورای نظامی منبج همچنین اعلام کرد این تصمیم با هدف «حفاظت از جان غیرنظامیان» اتخاذ شده است.

شهر منبج که از سال 2014 در اشغال تروریست‌های داعش است مسیر تدارکاتی اصلی داعش بین ترکیه و رقه، پایتخت خود خوانده این گروه تروریستی، به شمار می‌آید و گذرگاهی است که رقه را از طریق ترکیه به جهان خارج وصل می‌کند.
https://taghribnews.com/vdcjthe88uqettz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی