تاریخ انتشار۴ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۴۰
کد مطلب : 239431

پیشنهاد مصر برای اعطای پناهندگی به گولن

رئیس جریان "الاستقلال" مصر، از متحدان عبدالفتاح سیسی رئیس جمهور این کشور، خواستار اعطای پناهندگی سیاسی به "فتح الله گولن" شد.
پیشنهاد مصر برای اعطای پناهندگی به گولن
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا) به نقل از پایگاه "العربی الیوم"، احمد الفضالی، رئیس جریان "الاستقلال" و از متحدان رئیس جمهور مصر، از مقامات این کشور خواست به منظور حمایت از "فتح الله گولن" در مقابل تهدیدهای رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه، به او حق پناهندگی سیاسی دهند. رئیس جمهور ترکیه استرداد گولن از آمریکا را خواستار شده است.
 
الفضالی با انتشار بیانیه مطبوعاتی تصریح کرد که این تقاضا را در چارچوب اصل مقابله به مثل مطرح کرده است. چرا که دولت ترکیه هم اکنون به سران و عناصر جماعت اخوان المسلمین و "تمام دشمنان و توطئه گران علیه مصر" پناهندگی داده است.
 
رئیس جریان "الاستقلال" مصر با تمجید از شخصیت "فتح الله گولن"، وی را انسانی با تفکر و اندیشه والا و برخوردار از محبوبیت مردمی در سراسر جهان اسلام توصیف کرد.
 
وی در ادامه گفت: امریکا، اگر منافعش اقتضا کند، گولن را تسلیم آنکارا خواهد کرد به خصوص که اردوغان، واشنگتن را تهدید به بستن پایگاه نظامی "اینجرلیک" کرده است تا دولت این کشور را وادار به تحویل "گولن" کند. این در حالی ست که امریکا برای حمله هوایی به "داعش" از این پایگاه استفاده می کند.
 
دولت ترکیه، فتح الله گولن را – که از سال 1998 در امریکا به سر می برد – عامل کودتای نافرجام در این کشور در جمعه (26 تیرماه) می داند.
 
 
https://taghribnews.com/vdcjthe8vuqetxz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی