تاریخ انتشار۴ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۲۰:۴۷
کد مطلب : 159638
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی:

هویت اسلامی برترین هویت بشری است/ رسانه مهمترین سلاح دشمن برای حمله به مسلمانان

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی هویت اسلامی را برترین هویت بشری توصیف و تاکید کرد: پیامبر اکرم(ص) نماد حقیقی یک جامعه حقیقی اسلامی است.
هویت اسلامی برترین هویت بشری است/ رسانه مهمترین سلاح دشمن برای حمله به مسلمانان
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، آیت الله "محسن اراکی" در سخنانی که به زبان عربی در اجلاس اتحادیه رادیو و تلویزیونهای اسلامی ایراد کرد، با اشاره به حملات همه جانبه دشمنان اسلامی بر ضد جوامع اسلامی، خاطرنشان کرد: دشمنان اسلام برای این حمله تمام عیار و همه جانبه سیاسی، اقتصادی، رسانه ای و فرهنگی علیه جوامع اسلامی هر روزه برنامه ریزی می کنند و مهمترین ابزار آنان رسانه است.

وی افزود: دشمنان با بهره گیری از این سلاح تلاش دارند صفوف وحدت امت اسلامی را در هم شکنند و از سوی دیگر مقدسات اسلامی و در راس آن قرآن کریم و پیامبر (ص) را مورد هجمه قرار دهند.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان این که پیامبراکرم(ص) نماد حقیقی یک جامعه اسلامی است، تصریح نمود: در قرآن کریم بر این مسئله تاکید شده که نبی مکرم اسلام(ص) اسوه و نماد حسنه است و با بعثت پیامبر(ص) میلاد جدیدی در انسانیت بشر به وجود آمد.

وی با تاکید بر لزوم بهره گیری پیروان حضرت محمد مصطفی(ص) از تعالیم ایشان، اظهار داشت: پیروان حقیقی ایشان همواره با یکدیگر با مودت رفتار می کنند و این هویتی است که جامعه اسلامی را شکل می دهد.
آیت الله اراکی افزود:این هویت برترین هویت انسانی است و بیانگر وحدانیت واحد الهی و نشانگر یک جامعه توحیدی اسلامی است.

وی در ادامه با بیان این که همه ادیان الهی در پی تشکیل یک جامعه انسانی هستند، گفت: بر اساس آیات قرآنی انسان می تواند به مرحله ای برسد که آن مرحله مرحله تقوا و گشودن رحمت های الهی و برکات به سوی اوست.

دبیرکل مجمع تقریب در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به موج بیداری اسلامی در جهان اسلام، بیان داشت:بیداری اسلامی با آموزه های امام خمینی(ره) در انقلاب اسلامی ایران نمود یافت و در حال حاضر شاهد شکوفا شدن آن در جهان اسلام هستیم و مقاومت اسلامی نیز یکی از دستاوردهای این بیداری اسلامی است و مقاومت اسلامی در لبنان و فلسطین توانست به دشمن صهیونیست شکستهای بسیاری وارد سازد.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه ارزشهای اسلامی امروز در اقصی نقاط جهان و خصوصا جهان اسلام در حال احیا شدن است، خاطرنشان کرد: این وعده ای الهی است و بر اساس این وعده انسانهای شایسته وارثان الهی در زمین خواهند بود و مسلمانان به هویت واقعی خود بازخواهند گشت.

آیت الله اراکی افزود: امت اسلامی در مسیر صحیح خود حرکت کرده و همه هجمه های دشمنان اسلام نیز ناشی از هوشیاری مسلمانان و حرکت در مسیر صحیح از سوی مسلمانان است.

وی در ادامه با تاکید بر لزوم اتحاد رسانه های جهان اسلام، اظهار داشت: ما در جوامع اسلامی قدرتهای گسترده و فراوانی داریم و همچنین از پتانسیل و توانمندیهای بسیار برخورداریم اما این توانمندیها نیاز به رسانه ای قدرتمند دارد و رسانه قدرتمند می تواند در بازگرداندن مجد و عظمت جامعه و تمدن اسلامی موثر باشد.

دبیرکل مجمع تقریب در پایان تاکید کرد: ما تردید نداریم که می توانیم جامعه اسلامی جدید را بر اساس هویت واقعی اسلامی پایه گذاری کنیم و امت اسلامی برای بازیافتن خویش تلاش خواهد کرد.

https://taghribnews.com/vdcjthevouqeimz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی