تاریخ انتشار۱۶ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۰۳
کد مطلب : 278438
​رهبر مجلس وحدت مسلمین پاکستان:

خدمات ارزشمند شهید عارف حسینی برای اتحاد مسلمانان فراموش نشدنی است

تنا - پاکستان
رهبر مجلس وحدت مسلمین پاکستان تأکید کرد: خدمات ارزشمند شهید عارف حسین الحسینی در خصوص اتحاد میان مسلمانان و جلوگیری از اختلاف میان شیعه و سنی فراموش نشدنی است.
خدمات ارزشمند شهید عارف حسینی برای اتحاد مسلمانان فراموش نشدنی است
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، علامه "امین شهیدی"، رهبر امت واحده پاکستان و رهبر مجلس وحدت مسلمین پاکستان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار تقریب در کراچی گفت: شهید عارف حسین الحسینی در دوران قیام در پیشاور همواره در تلاش بود تا علمای تمام مذاهب اسلامی را به بهانه های مختلف گرد هم آورد و به اشتراکاتی که میان آنهاست اشاره کند. وی کوشش کرد تا اختلافات میان آنها به خانه ها و مساجد محدود شود. از این رو انجمن مشترک جماعت را بنیاد نهاد و خود در آن تدریس می کرد و همراه علمای اهل سنت نیز نماز می خواند.
 
وی درباره تلاش های شهید عارف حسین الحسینی برای ایجاد وحدت میان مسلمانان گفت: شهید عارف الحسینی همایش مشترک میان اهل سنت و شیعیان را با حضور دانشمندان مکاتب فکری مختلف برگزار کرد و در آن، در خصوص اهمیت اتحاد میان مسلمانان بحث و تبادل نظر شد. ایشان با رفتن به میان مذاهب مختلف تلاش می کرد اختلافات میان شیعه و سنی دیده نشود و همه آنها شانه به شانه هم بایستند و در کنار هم دیده شوند.
 
علامه امین شهیدی در خصوص پیروان امام خمینی (ره) نیز گفت: از آنجا که علامه عارف حسین الحسینی خود شاگرد امام خمینی (ره) بودند، به طور طبیعی از ایدئولوژی ایشان تاثیر گرفتند و به همین ترتیب زمانی که امام خمینی (ره) وحدت میان مسلمانان را ضروری و راه نجات برای ملت مسلمان و شکست استکبار جهانی نامیدند، شهید عارف الحسینی در پاکستان برای اینکه به این نظریه جامه عمل بپوشانند مسیری را اختیار کردند که بتوانند فضای وحدت آمیزی ایجاد کنند.
 
رهبر امت واحده پاکستان در خصوص وضعیت کنونی خاورمیانه گفت: در سراسر جهان میان مستضعفین یک نام در خاورمیانه مورد قبول و احترام است و آن آیت الله العظمی"سید علی خامنه ای" است؛ امروز در سراسر دنیا کسی که خار چشم و استخوان در گلوی استکبار است و نور امیدی برای مستضعفین و مظلومان جهان محسوب می شود، آیت الله العظمی"سید علی خامنه ای" است.
 
وی افزود: اکنون اگر به سوریه نگاه کنیم می بینیم که تمام مکاتب فکری به هم پیوسته و با داعش و استکبار جهانی مبارزه می کنند، در افغانستان نیز مستضعفان با هم در مقابل استکبار ایستاده اند؛ در یمن هم می بینیم که این مبارزان همان مردمی هستند که تلاش می شد برچسب شیعه بودن به آنها زده شود، آنها هم پرچم اسلام را در دست گرفته و بر ضد استکبار جهانی مبارزه می کنند. در عراق هم راه مشخص است و کسانی که در این راه قرار دارند نیز مشخص هستند؛ افرادی مثل "سید حسن نصرالله" و "عمار حکیم" هم وجود دارند که دست و بازوی این مردم هستند.

 در ایران نیز چنین افرادی وجود دارند و در پاکستان نیز افرادی هستند که در سطوح دوم و سوم رهبری قرار دارند و چشمشان به آن رهبر بزرگ است که در عصر حاضر وظیفه جانشینی پیامبر(ص) و امیرالمومنین(ع) را برعهده دارند و از طریق نظام ولی فقیه سعی می کنند مردم را در زیر یک پرچم جمع کنند و به آنها این آگاهی را می دهند.
 
وی در خصوص وضعیت عراق و سوریه گفت: مشکل خاورمیانه به اشاره یا به خوشنودی کسی نیست بلکه مشکل جنگ و منافع کسب شده از جنگ است. این جنگ، جنگ افکار است که از یک طرف اندیشه مستضعفین و از طرف دیگر اندیشه مستکبران است. سپه سالار جنگ مستکبران اسرائیل است، رهبر آن آمریکاست و سربازانش عربستان سعودی و کشورهای مشابه آن هستند. در مقابل اینها نیرویی مردمی وجود دارد که رهبر آن مقام معظم رهبری است.
 
علامه شهیدی در پاسخ به این سوال که "مسئول نابودی خاورمیانه کیست" پاسخ داد: اگر شما جنگ خاورمیانه را در یک جمله خلاصه کنید، جنگ مستکبرین و مستضعفین است؛ در جنگ میان مستضعفان و مستکبران، در یک طرف مردم حضور دارند و طرف دیگر حاکمان هستند. مردم در عربستان سعودی یا هر کشور دیگری، با حکمرانانشان همراه نیستند. آنها خواسته ها و اعتراضات خود را فریاد می زنند اما حکمرانان در خدمت آمریکا و اسرائیل هستند. به همین دلیل آمریکا و اسرائیل حکمرانانی را انتخاب می کنند که از منافع آنها حفاظت کنند.
 
وی خاطرنشان کرد: اکنون محور تمام منافع غرب، جهان اسلام است؛ به همین دلیل نگاه آمریکا و غرب به جهان اسلام است تا از نفت و پول آن منافع بسیاری کسب کرده و اسلحه به آن وارد کنند. نتیجه این می شود که مسلمان، مسلمان را به بهانه سیاسی یا اقتصادی به قتل می رساند.
 
علامه شهیدی تأکید کرد: این جنگی است که به طور مستقیم به مسلمانان مربوط می شود، جنگ مردم مسلمان با استکبار جهانی است. و نماینده این نیروهای ضد استعماری گاهی به شکل ملک عبدالله و گاهی به شکل ملک سلمان ظاهر می شوند.
 
رهبر مجلس وحدت مسلمین پاکستان در خصوص شخصیت آل سعود که خود را خادمین حرمین شریفین می نامند گفت: عربستان سعودی فقط آلت دست آمریکا و اسرائیل نیست بلکه ابزار استکبار و نماینده و گماشته آن است یعنی دشمن اصلی مسلمانان عربستان سعودی است که با پیوستن به آمریکا و اسرائیل می خواهد آنها را نابود کند تا تمام منابع و سودهای این منطقه را خود  بدست آورد.
 
وی در خصوص فرار تروریست ها از عراق و سوریه نیز گفت: مشکل اصلی فرار سربازان داعش از سوریه و عراق به کشورهای دیگر نیست، مشکل اصلی اندیشه داعش است چرا که حامیان این طرز فکر در شبه قاره هند، پاکستان و افغانستان کم نیستند خواه به شکل سپاه صحابه باشند یا به شکل القاعده؛ خواه به شکل جنبش النصرة باشد یا لشگر طیبه؛ هر چه باشد تا زمانی این طرز فکر وجود دارد داعش در هر جایی وجود دارد. به همین دلیل آنها به پشتوانه و تکیه گاه احتیاج دارند.
 
این عالم پاکستانی در پاسخ به این سوال که "چه کسی داعش را به لحاظ مالی و نظامی حمایت می کند؟"  گفت: داعش در عراق و سوریه نفت آنها را به آمریکا و اسرائیل که بزرگترین خریدار آن هستند می فروشد، به همین دلیل این کشورها به داعش کمک های مالی و نظامی می کنند. در نتیجه، این تشکل های در حال نابودی جان می گیرند و قوی می شوند. و از این پولها، عوامل انتحاری قدرت می گیرند و مسلمانان را به شهادت می رسانند.
 
https://taghribnews.com/vdcjtoe8ouqeaxz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی