تاریخ انتشار۲۵ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۹:۳۶
کد مطلب : 173731
عضو شوراي عالي مجمع تقريب در گفتگو با تنا:

جريانهاي تكفيري نمايانگر اسلام بدلي/"فلسطين" شاخصه جهان اسلام

تنا – اختصاصي
نماینده ولی فقیه در استان كردستان و عضو شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با دعوت از مسلمانان جهان براي شناخت دوست و دشمن واقعي، تاكيد كرد: جريانهاي تكفيري نمايانگر اسلام بدلي هستند.
جريانهاي تكفيري نمايانگر اسلام بدلي/"فلسطين" شاخصه جهان اسلام
حجت‌الاسلام والمسلمین "سید‌محمد حسینی شاهرودی" با حضور در غرفه خبرگزاری تقریب در نمايشگاه مطبوعات و خبرگزاريها در گفتگو با خبرنگار تقريب(تنا) با اشاره به توصيه هاي مقام معظم رهبري پيرامون لزوم وحدت و يكپارچگي در جهان اسلام، خاطرنشان كرد: در پيام رهبر معظم انقلاب به مراسم حج امسال به دو نكته اساسي اشاره شده بود اول وحدت اسلامي كه اسلام بر آن تكيه داشته و ديگري اخوت اسلامي كه از وحدت نيز بالاتر است.

وي بيان داشت: جهان اسلام مانند يك خانواده است؛ ممكن است درون خانواده شاهد اختلافاتي ميان دو برادر باشيم اما اصل اخوت اسلامي لزوم دوري گزيدن از درگيري و جنگ مذهبي را ثابت مي كند.

عضو شورای عالی مجمع تقریب در ادامه با تاكيد بر محوريت مسئله فلسطين در نزد مسلمانان جهان، خاطرنشان كرد: برخي چيزها در اسلام به عنوان شاخص مطرح مي شود كه "فلسطين" يكي از اين شاخص هاست؛ دشمن صهيونيستي اين كشور را به اشغال درآورده و مسلمانان بايد براي مقابله با اين دشمن اتحاد داشته باشند.

وي افزود: دشمن هميشه به صورت باز و بي پرده ظاهر نمي شود بلكه گاهي تحت پوشش مي آيد و با نام اسلام به اسلام ضربه مي زند؛ بايد اسلام ناب را از اسلام امريكايي تشخيص داد.

نماینده ولی فقیه در كردستان در ادامه گفت:امروز دشمن واقعي سعی در وارونه جلوه دادن حقایق دارد و در تلاش است تا دشمنی ها را از خود دور کرده و به جای دیگری معطوف کند ، از این جهت است که
آنها شيعه را براي اهل سنت و سني را براي اهل تشيع دشمن جلوه مي دهند؛ ما بايد آگاهي بخشي کنیم و اين توطئه ها را تبيين كنيم.

وي با هشدار نسبت به گسترش تكفيريها و توطئه انها گفت: غافل شدن از توطئه هاي دشمنان و عدم تبيين دسيسه هاي آنان، باعث شده است داعشي ها قدرتي پيدا كنند، بنابراین همه علما، انديشمندان و خصوصا رسانه ها وظيفه دارند ماهيت حقيقي آنان را نشان دهند و عملكرد و رفتار آنها را نمايان سازند؛ اگر اين ها نشان داده شود حقيقت اوضاع مشخص و تفكر حقيقي اسلام بر جهان اسلام حاكم خواهد شد .
https://taghribnews.com/vdcjttevvuqeaaz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی