تاریخ انتشار۱۴ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۹:۵۶
کد مطلب : 261733
ائمه جمعه اهل سنت آذربایجان غربی تاکید کردند

​هر کس به بهانه مذهب تفرقه ایجاد کند مزدور است/ باید به دشمنان بفهمانیم که اتحاد در بین مسلمانان پابرجاست

تنا - اذربایجان غربی
ائمه جمعه اهل سنت آذربایجان غربی با تاکید بر اتحاد بین مسلمانان، متذکر شدند مسئولان و مردم باید از تفرقه و اختلاف پرهیز کنند.
​هر کس به بهانه مذهب تفرقه ایجاد کند مزدور است/ باید به دشمنان بفهمانیم که اتحاد در بین مسلمانان پابرجاست
به گزارش خبرگزاری تقریب از ارومیه، امام جمعه اهل سنت تکاب گفت: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری هر شیعه و سنی به بهانه مذهب ایجاد تفرقه کند مزدور دشمن است.
ماموستا جلال مرادی در خطبه های نماز جمعه این هفته اظهار کرد: مقام معظم رهبری در تمام ایام سال این هشدار را به مسئولان و مردم می دهند که از تفرقه پرهیز کنند و با تمام توان به دنبال ایجاد وحدت باشند.
وی با بیان اینکه تفرقه از کفر بدتر است، اضافه کرد: با توجه به آیه «واعتصموا بحبل اللَّه جمیعاً ولاتفرّقوا»مسلمانان باید با چنگ زدن به حبل خدا یعنی قرآن متحد شوند، ایمان بیاورند، وحدت داشته باشند و متفرق نشوند.
امام جمعه اهل سنت تکاب در ادامه سخنان خود تصریح کرد: حضرت فاطمه (س) به واسطه اینکه به عبادت خالص خداوند متعال اتصال یافته و پاک و منزه بود "بتول" و "زهرا" لقب گرفته و پیامبر اعظم (ص) این دو لقب را به عنوان مدال افتخار به فاطمه(س) اهدا کرده است.
وی با طرح این سوال که نشانه های محبت خدا به بندگانش چیست؟ خداوند متعال از چه کسانی راضی است؟ و چه کارهایی انجام دهیم که شامل محبت خداوند متعال باشیم؟ گفت: به دست آوردن محبت الله منزلتی است که رقابت کنندگان در آن از یکدیگر سبقت می گیرند همانند اولیا خداوند، عمل کنندگان چشم به سوی آن دوخته اند، گذشتگان برای دانستن آن شتافتند، محبان برای رسیدن به آن سعی و تلاش کرده اند چرا که این محبت با وزش نسیمش به عابدان شادابی می بخشد چون قوت قلب و روشنی چشم است.
جلالی افزود: محبت الله حیاتی است که اگر کسی از آن محروم شود از زمره مردگان است، نوری است که اگر کسی آن را از دست دهد در دریای ظلمات و تاریکی های هوای نفسانی و شیطانی غرق می شود و کسی که محبوب الله تعالی شد این علامات در زندگی او مشهود است.
باید به دشمنان بفهمانیم که اتحاد در بین مسلمانان پابرجاست
امام جمعه اهل سنت شاهین دژ گفت: باید به دشمنان بفهمانیم که اتحاد در بین مسلمانان پابرجاست.
ماموستا حاصل بالقچی در خطبه های نماز جمعه اظهار کرد: نبود وحدت میان مسلمانان سبب شکست آنها می شود.
وی افزود: وحدت مسلمانان عامل شکست توطئه های استکبار جهانی است، هم اکنون وحدت نیاز ضروری مسلمانان است.
امام جمعه اهل سنت شاهین دژ ادامه داد: دین اسلام برای زندگی فردی و اجتماعی انسان ها برنامه کاملی تدوین کرده است به طوری که سعادت دنیوی و اخروی انسان ها را تضمین می کند.
 وی خاطرنشان کرد: دین مبین اسلام به عنوان یک نظام کامل اجتماعی جزیی ترین مسائل را به ما نشان می دهد و زندگی انسان را مورد توجه قرار می دهد.
بالقچی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: هفته احسان و نیکوکاری فرصتی مهم برای کمک به نیازمندان و محرومان حقیقی جامعه است.
به گفته امام جمعه اهل سنت شاهین دژ نیکوکاران در این روز باید به این نهاد حمایتی کمک کنند تا بتواند نیازمندان بیشتری را زیر پوشش قرار دهد.
اتحاد از ساز و کارهای مهم جهان اسلام است
امام جمعه اهل سنت ارومیه گفت: اتحاد و وحدت از ساز و کارهای مهم جهان اسلام است. ماموستا عبدالقادر بیضاوی در خطبه های نماز جمعه این هفته اظهار کرد: اتحاد و وحدت بین مسلمانان امری بسیار مهم و ضروری است که مقام معظم رهبری توجه ویژه ای به این موضوع دارند.
وی افزود: یکی از مهم ترین و بنیادی ترین دستورات پیامبر اکرم (ص) و قرآن کریم وحدت و یکپارچگی امت اسلام و پرهیز از تفرقه است.
بیضاوی در ادامه سخنان خود متذکر شد: بايد دانش جوانان را در آموزه هاي ديني افزايش دهيم و راه هاي گرايش به ‏آسيب ها كه ريشه آن ها اعتياد است را مسدود كنيم.امام جمعه اهل سنت ارومیه اضافه کرد: اعتیاد به مواد مخدر فروپاشی خانواده‎ ها را در جامعه به دنبال دارد.
وی گفت: کاهش آسیب‎های اجتماعی در گرو کسب مهارت‎های زندگی است و در این میان خانواده ها باید زندگی ایرانی و اسلامی را برای جوانان پیشنهاد کنند.
https://taghribnews.com/vdcjtve8tuqemaz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی