تاریخ انتشار۱۶ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۰۵
کد مطلب : 261931
عضو مجمع عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب:

تجمع مسلمین در نماز جمعه تجلی انسجام جامعه اسلامی است

تنا - گلستان
وقتی مسلمانان هفته ای یکبار در مصلی های نماز جمعه دور هم جمع شوند، این تجمع اسلامی دشمن شکن خواهد بود.
تجمع مسلمین در نماز جمعه تجلی انسجام جامعه اسلامی است
«آخوند اسماعیل قدیری» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری تقریب در گرگان در حاشیه همایش تخصصی ائمه جمعه و جماعات اهل سنت گلستان، اظهار کرد: اگر مسلمانان هفته ای یکبار در مصلی های نماز جمعه دور هم جمع شوند، این تجمع اسلامی دشمن شکن خواهد بود. به گفته وی؛ دشمن از حضور پرشکوه مردم در نماز های جمعه حساب می برد و به همین خاطر درصدد تضعیف این گونه اجتماعات باشکوه اسلامی است.
امام جمعه اهل سنت چنارلی با اذعان بر اینکه دین مبین اسلام دین اجتماعی است و خداوند متعال نیز اجتماع را می پسندد، تصریح کرد: خداوند بهترین و کاملترین دین را برای ما مسلمانان عطا کرده که به دنبال سعادت دنیوی و اخروی انسان است.
وی، افزود: خداوند برای اینکه مسلمین همدیگر را ملاقات و زیارت نمایند نمازهای جماعت، جمعه و عید را قرار داده است؛ همچنین سالی یکبار اعمال و مناسک حج انجام می شود تا قدرت و عظمت اسلام به خوبی نشان داده شود.
به گفته وی؛ مسلمانان ید واحده هستند و باید از حال و احوال و مشکلات همدیگر باخبر باشند و در چنین مکان هایی مسائل همدیگر را حل و فصل نمایند.
مدرس حوزه علمیه اهل سنت چنارلی، نماز جمعه را آینه تمام نمای امت اسلامی عنوان کرد و گفت: خداوند در قرآن کریم می فرماید: «نماز جمعه برای شما از تجارت بهتر است، با خدا داد و ستد کنید، اگر نمازهای جمعه به صورت گسترده باشد آثار و برکات زیادی برای جامعه دارد».
وی، ادامه داد: نماز جمعه در روزی خوانده می شود كه در نزد مسلمين به عنوان عيد و سيد الايام ارزش خاصی دارد بطوريكه روزش بهترين روز وشبش بهترين شب است و آن روز جمعه است.
به گفته آخوند قدیری؛ زمزمه و راز و نياز با خدا، استماع آيات و روايات پر از پند و نصيحت، در چنين روزی از نظر روانی و روحی اثر بسزایی در تقویت باورهای اعتقادی و دینی انسان ها دارد.
 
https://taghribnews.com/vdcjtve8vuqemhz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی