تاریخ انتشار۱۴ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۴۰
کد مطلب : 204033

خشم علمای سعودی از فیلم محمد رسول الله(ص)

علمای ارشد سعودی در واکنش به فیلم محمد رسول الله (ص) دربیانیه ای خواستار متوقف شدن نمایش فیلم محمد شدند. روزنامه نگار مصری: پیش از قضاوت فیلم را ببینید.
خشم علمای سعودی از فیلم محمد رسول الله(ص)
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا) هيئت علمای ارشد سعودي فيلم "محمد رسول الله" (ص) به کارگردانی مجید مجیدی را اهانت به جايگاه نبوت دانست، و از مسلمانان خواست تا آن را تقبيح و از آن تبری جويند.
 
دبیرخانه هیئت علمای ارشد سعودی در بیانیه خود آورده است: "همه هیئت‌ها و جمعیت‌های اسلامی درخصوص حرام بودن نشان دادن شخص پیامبر (ص) و به تصویر کشیدن ایشان در آثار هنری اتفاق نظر دارند."
 
این هیئت با اشاره به مصوبه کنفرانس سازمان های اسلامی درخصوص حرام بودن نمایش فیلم محمد رسول الله
ادعا کرده نمایش این فیلم، تحقیر و بی اعتنایی و تمسخر ساحت و جایگاه نبوت و رسالت و حرمت اسلام و صحابه رسول (ص) به شمار می رود."
 
هیئت علمای ارشد سعودی در بیانیه خود تاکید کرد: "همه مسلمانان باید از این اقدام تبری جسته و آن را محکوم کنند و با اجرای سنت پیامبر اکرم و گسترش و دعوت به آن، در راستای پیروی درست از ایشان حرکت کنند. "
 
"خالد محمود" روزنامه نگار مصری پیش از این در مطلبی درباره واکنش مشابه الازهر به فیلم محمد رسول الله (ص) در روزنامه "الشروق" نوشته بود: ای کاش پیش از این که این جنجال به پا شود، حداقل علمای الازهر در نشستی خصوصی فیلم را می دیدند، آن گاه موضع ثابت خود را در قبال آن اعلام می کردند.
 
وی افزود: مجید مجیدی، کارگردان این فیلم تاکید کرده است که هدفِ این فیلم، زدودن این باور غلط درباره دین اسلام است که این دین، دین خشونت و خونریزی است، و اجازه نشان دادن چهره بازیگران را نمی دهد. مجیدی همچنین خاطر نشان کرده است که به باور برخی علما درباره حرمت نشان دادن چهره پیامبر احترام می گذارد.
 
نویسنده این مقاله در ادامه خاطر نشان کرد: کاش علمای الازهر، نه به خاطر رعایت این موضوع، بلکه فقط به خاطر این که مخالفتشان مستند به برهانی آشکار باشد، این فیلم را می دیدند.
 
خالد محمود تاکید کرد: جهان، این فیلم را خواهد دید و حرف و حدیث درباره آن ادامه خواهد یافت و در این میان، نکتۀ مثبتِ این فیلم آن است که باعث شد برخی از علمای الازهر، درباره موضوع به تصویر کشیدن چهره خلفا و صحابه (صرفنظر از پیامبران) تجدید نظر کنند، زیرا نشان دادن تصویر آن ها می تواند پیام هایی مثبت و تاثیرگذار برای بینندگان عرب و خارجی داشته باشد.
 
 
 
https://taghribnews.com/vdcjtxe8tuqeyyz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی