تاریخ انتشار۹ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۵۸
کد مطلب : 170338

اختراع یک ویلچر بسیار پیشرفته توسط دانشجویان فلسطینی

دانشجویان رشته مهندسی مکاترونیک یکی از دانشگاه های فلسطین، به تازگی ویلچری بسیار پیشرفته برای آسایش معلولان اختراع کرده اند.
اختراع یک ویلچر بسیار پیشرفته توسط دانشجویان فلسطینی
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، سه تن از دانشجویان مهندسی مکاترونیک دانشگاه بیرزیت فلسطین، یک ویلچر برقی برای راحتی معلولان ساخته اند که می تواند با قدرت تمام از پله ها بالا برود و به راحتی از آن پایین بیاید.

کنترل این صندلی چرخ دار از طریق واحد پردازش مرکزی دریافت سیگنال است و صندلی به وسیله یک نوار نقاله لاستیکی که در زیر آن تعبیه شده است، به سمت بالا حرکت می کند.

به گفته مخترعان این ویلچر پیشرفته، اختراع آنها حدود ۹ ماه به طول انجامیده است و ایده آن از طریق مشاهده دقیق و تماس با معلولان حرکتی در جامعه به ذهن دانشجویان فلسطینی خطور کرده است.

"شعاع مرعی" یکی از این دانشجویان مخترع، در این زمینه اظهار داشت: این طرح، می تواند به آن دسته از افراد جامعه که دچار معلولیت حرکتی هستند و در بسیاری از جوامع عربی نادیده گرفته می شوند، کمک های بسیاری انجام دهد.

وی با اشاره به اینکه تعداد معلولان فلسطینی حدود ۱۱۵ هزار نفر تخمین زده می شود، افزود: این اختراع وسیله کمکی خوبی به ویژه برای معلولان فلسطینی که در اثر جنگ با اسرائیل به این وضعیت درآمده اند، می باشد.

گفتنی است این اختراع در مرحله اول مسابقات رباتیک کشورهای عربی که بیش از ۱۰۰ اختراع در آن حضور داشتند، رتبه اول را کسب کرده است.

https://taghribnews.com/vdcjtyevouqeatz.fsfu.html
مرجع : اسکای نیوز عربی
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی