تاریخ انتشار۶ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۱۷
کد مطلب : 252012

همکاری کویت با عراق در خاموش کردن آتش چاه‌های نفت موصل

کویت روز جمعه از عزم خود برای کمک به بغداد برای خاموش کردن چاه های نفت موصل که به دست گروه ترورریستی داعش به آتش کشیده شده است، خبر داد.
همکاری کویت با عراق در خاموش کردن آتش چاه‌های نفت موصل
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، پس از گذشت 26 سال از آتش زدن چاه های نفت کویت از سوی صدام حسین و پس از شکست دیکتاتور پیشین عراق، این بار کویت در صدد است است تا به یاری عراق بشتابد.

منابع آگاه تاکید کردند که براساس گفت و گوهای مشترک بین دو کشور، کمک های کویت به بغداد، شامل تجهیزات و ابزار آلاتی خواهد بود که به بغداد در فرونشاندن آتش ناشی از چاه های نفت موصل کمک خواهد کرد؛ به گفته این منابع، انتقال وسایل کمک رسانی و ابزار آلات کویت مشروط به درخواست طرف عراقی است.

منابع آگاه گفته اند که وسایل کمک رسانی کویت شامل پمپ ها و بلدوزرها و دیگر ابزار آلاتی است که در فرونشاندن آتش چاه های نفتی کویت در دهه 90 مورد استفاده قرار گرفته بود؛  آتش نشان های عراقی برای به کار گرفتن آن آموزش دیده اند.

گفت و گوی صورت گرفته برای کمک رسانی کویت به دولت بغداد، پس از دیدار هیأت عراقی از کویت و حدود سه هفته پیش صورت گرفت.

منابع آگاه البته اعلام کردند که تاکنون هیچ گونه توافقی مبنی بر چگونگی انتقال ابزار آلات آتش نشانی به عراق صورت نگرفته است و پیش بینی می شود که این ابزار به محض درخواست طرف عراقی، به این کشور تحویل داده شود.

تروریست های داعش با آتش زدن چاه های نفت در مناطق شمال عراق، در تلاش هستند تا مانع از حملات هوایی ارتش عراق و ائتلاف بین المللی ضد داعش شوند.

در همین راستا، برنامه محیط زیست ملل متحد هفتم آبان ماه با صدور بیانیه ای عنوان کرد: بعد از شروع عملیات نظامی برای بازپس گیری موصل، 19 حلقه چاه نفت از سوی داعش به آتش کشیده شد و مخزن های گاز دی اکسید کربن در تأسیسات صنعتی شعله ور شده که این اقدام ها منجر به تشکیل توده های ابری بزرگ سمی شده است.

 
https://taghribnews.com/vdcjv8e88uqeiyz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی