تاریخ انتشار۴ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۱۶
کد مطلب : 285719

​اخراج دانشجویان از دانشگاه های چین در صورت نماز و عبادت

مسئولین یکی از دانشگاه‌های چین به دانشجویان خارجی هشدار دادند در صورت نماز خواندن یا عبادت در خوابگا‌ه‌ها، آنان را بدون تذکر از دانشگاه و کشور اخراج خواهند کرد.
​اخراج دانشجویان از دانشگاه های چین در صورت نماز و عبادت
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، مسئولین دانشگاه‌های استان «شین جان- اویغور» چین به دانشجویان خارجی از جمله تاجیک هشدار دادند در صورت نماز خواندن یا عبادت در خوابگا‌ه‌ها آنان را بدون تذکر از دانشگاه و کشور اخراج خواهند کرد.
 
«دولت بیک احمد اف» دانشجوی تاجیک که در دانشگاه زبان‌های شهر «ارومچی» چین تحصیل می کند، در رابطه با این موضوع گفت: سال جدید تحصیلی در دانشگاه چین با برگزاری یک جلسه ویژه آغاز شد.طی این جلسه که با شرکت دانشجویان خارجی، به خصوص دانشجویان تاجیک، ازبک، قرقیز، افغان و پاکستانی برگزار شد، مسئولین این دانشگاه به ما هشدار دادند که با خود کتب دینی نداشته باشیم و در داخل خوابگاه‌ها به عبادت مشغول نشویم.
 
این دانشجوی تاجیک در ادامه افزود: مسئولین دانشگاه به صراحت اظهار داشتند که در صورت پیدا کردن کتب دینی و جانماز در خوابگاه، ما را از ادامه تحصیل و اقامت در چین محروم خواهند کرد.
 
احمد اف گفت: مسئولین دانشگاه در برابر این هشدار تأکید کردند که دانشجویان خارجی در چین حق کار کردن ندارند و در صورت مشاهده فعالیت پنهانی از چین اخراج خواهند شد.
 
این در حالی است که بسیاری از دانشجویان تاجیک در چین پس از آموزش زبان چینی به جستجوی کار می‌پردازند و عمدتا برای تجار تاجیک، کار ترجمه انجام می‌دهند.
 
در حال حاضر بیش از 3 هزار دانشجوی تاجیک در 112 دانشگاه چین تحصیل می‌کنند.
https://taghribnews.com/vdcjvie8huqeoaz.fsfu.html
مرجع : فارس
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی