تاریخ انتشار۲۳ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۵۲
کد مطلب : 205113

نشست اتحادیه عرب درباره تحولات خاورمیانه

وزرای خارجه اتحادیه عرب در نشست قاهره یورش صهیونیستها را به مسجدالاقصی محکوم کردند و خواهان اتخاذ تدابیر لازم برای حل بحران آوارگان سوری شدند.
نشست اتحادیه عرب درباره تحولات خاورمیانه
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، شورای وزرای اتحادیه عرب روز گذشته در صد و چهل و چهارمین دور نشست خود در قاهره، با صدور بیانیه ای رژیم صهیونیستی را از یهودی سازی مسجدالاقصی و اجرای طرح تقسیم زمانی و مکانی این مسجد برحذر داشت.

وزرای خارجه اتحادیه عرب اعلام کردند که از نزدیک در جریان اقدامات سربازان صهیونیستی و شهرک‌نشین‌های افراطی در مسجد الاقصی، هستند و این موضوع را دنبال می‌کنند.

وزرا در این بیانیه از شورای امنیت خواستند، به مسئولیت های خود برای حفظ صلح و امنیت جهانی عمل کند. آنها همچنین از کشورهای امضا کننده کنوانسیون چهارم ژنو نیز دعوت کردند به مسئولیت های خود در قبال حمایت از ملت فلسطین و املاک و مقدسات آنان در برابر تجاوزات و جنایت های صهیونیست های اشغالگر عمل کنند.

شورای وزرای اتحادیه عرب تاکید کرد که با تمامی ابزارها و راهکارهای ممکن با تجاوزات و جنایت های صهیونیست ها علیه مقدسات اسلامی در قدس به ویژه مسجد الاقصی، مقابله خواهد کرد.

این شورا بر حمایت از ملت فلسطین و مقدسات آن در برابر جنایت های رژیم صهیونیستی تا زمان تحقق تمامی حقوق و خواسته های آنان به ویژه تشکیل کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس، تاکید کرد.

در مورد سوریه نیز، وزرای خارجه اتحادیه عرب از کشورهای اروپایی پذیرنده پناهجویان سوری از جمله آلمان، فرانسه، اتریش و سوئد قدردانی کردند و از آنان خواستند، هرچه سریعتر راه‌ حل سیاسی مناسبی برای بحران سوریه و جلوگیری از وخیم ‌تر شدن بحران پناهجویان بیابند.

در بیانیه‌ای که در پایان نشست‌ شورای اتحادیه عرب صادر شد، اعضا از مسئولان بین‌المللی خواستند حمایت بیشتری از کشورهای اردن و لبنان و نیز دیگر کشورهای عربی که میزبان پناهجویان هستند، انجام دهند و به آنان در این امر کمک کنند.

در جریان این نشست، "دی‌میستورا" نماینده سازمان ملل در امور سوریه، حاضران را در جریان تلاش‌هایش برای حل بحران سوریه و ایجاد دیدگاه سیاسی مشترک برای خروج از این بحران قرار داد.

"انور قرقاش" وزیر مشاور در امور سیاست خارجی امارات نیز بر همکاری و هماهنگی اعراب برای حل سیاسی بحران یمن و دیگر بحران‌های منطقه تاکید کرد و گفت:باید برای حل بحران‌های سوریه، لیبی، سومالی و ایجاد راهکاری عادلانه برای مساله فلسطین از طریق تشکیل کشور مستقل به پایتختی قدس شرقی تلاش کرد.
 
https://taghribnews.com/vdcjvie8tuqeyvz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی